dodano: 2015-03-17 19:07 | aktualizacja:
2015-03-18 10:29
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: TVP Olsztyn
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Głównym tematem drugiego dnia konferencji w Olsztynie był wpływ, jaki technologia wywiera na treści pokazywane w telewizji, czyli mówiąc krócej, na jej program.
—
Chodzi nam o to, żeby program telewizyjny był czymś więcej, niż tylko programem nadawanym na antenie. Tą formę będziemy poszerzać — mówi
dr Juliusz Braun, prezes zarządu TVP S.A. To odpowiedź Telewizji Polskiej na technologiczną rewolucję ostatnich lat. Chociażby na to, że spora część ludzkiej aktywności przenosi się do Internetu.
—
Podążamy za naszymi widzami, analizujemy ich aspiracje. Oni bardzo często są doskonale przygotowani do funkcjonowania w świecie technologicznym i oczekują od nas reakcji — mówi
dr Marian Zalewski, członek zarządu TVP S.A. Przykładem takiej reakcji jest zmiana, jaka dokonała się w telewizji publicznej, w przypadku programów, kierowanych do najmłodszych widzów.
—
Dzieci przestały szukać programów dla siebie w dużych kanałach, a przede wszystkim w „Jedynce”, ponieważ były one porozrzucane po różnych godzinach. W innych kanałach, zwłaszcza kablowych, satelitarnych ulubioną bajkę miały przez cały dzień — mówi
Piotr Radziszewski, dyrektor TVP1.
Dlatego rok temu bajki zniknęły z głównych anten TVP i trafiły w nową przestrzeń - stworzony specjalnie w tym celu kanał
TVP ABC. To spowodowało powrót najmłodszych do telewizji publicznej. Po zaledwie roku nadawania, TVP ABC jest liderem wśród dziecięcych kanałów tematycznych w Polsce, w grupie wiekowej od 4 do 12 lat.
Inna odpowiedź na zmieniające się potrzeby widzów to wzbogacenie programu treściami dostępnymi w internecie. Doskonałym przykładem są:
TVP Sport, czyli klasyczny kanał telewizyjny i tworzony równocześnie z nim portal internetowy
sport.tvp.pl. Jego popularność stale rośnie. Podczas Euro 2012 miał 1,8 mln odsłon. Podczas tegorocznych mistrzostw świata w piłce ręcznej w Katarze już ponad 6 milionów.
Podobną przemianę przechodzą wszystkie kanały telewizji publicznej. Większość produkcji telewizyjnych żyje obecnie odrębnym życiem w sieci. Dotyczy to również programu oddziałów regionalnych TVP.
—
Nowe media to jest też strona internetowa, fanpage na portalu społecznościowym, dodatkowe informacje „zaszyte” w tv hybrydowej. To daje wiele możliwości — mówi
Jarosław Kowalski, dyrektor olsztyńskiego Oddziału Telewizji Polskiej.
Obecnie w naziemnej telewizji cyfrowej dostępnych jest 9 kanałów telewizji publicznej, w tym 6 informacyjnych i tematycznych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.