Wiosną br. Czwórka odnotowała kolejny wzrost udziałów w rynku, które w okresie marzec - maj zwiększyły się rok do roku o 21 proc. w grupie 4+ i o 27 proc. w grupie 16-49. Jak informuje nadawca, na ten sukces złożyły się w dużej mierze rodzime produkcje, których ofertę stacja konsekwentnie rozwija od wielu lat.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Programy polskie oglądały się w Czwórce zdecydowanie lepiej niż w konkurencyjnych stacjach. W analizowanym okresie - pod względem średniej widowni polskich produkcji ogółem - Czwórka, z wynikiem 185 tys. widzów, zdystansowała TVN7 (159 tys.) i ponad dwukrotnie przewyższała TV Puls (86 tys.).
Przewagę nad konkurencją zapewniły Czwórce głównie produkcje zrealizowane specjalnie na potrzeby jej anteny - z „Policjantkami i policjantami” (więcej tutaj) i „Galileo” na czele, które średnio w swoich najlepszych pasmach gromadziły odpowiednio 1 mln 45 tys. i 446 tys. widzów.
- Dla porównania najlepiej oglądane polskie programy (nie dotyczy filmów fabularnych) w konkurencyjnych kanałach to: „Sędzia Anna Maria Wesołowska”, którą w jej najlepszym paśmie śledziło w TVN7 średnio 755 tys. osób i „Wojciech Cejrowski. Boso” z 302 tys. widzów w najlepszym paśmie tego programu w TV Puls, przy czym obie te pozycje debiutowały na antenach innych stacji. Warto zauważyć, że TVN7 nie oferowała własnych programów polskich, a trzy ostatnie nowości TV Puls („Dom Wróżek: ponad zmysłami”, „Przypadki Cezarego P.” i „Twój Puls”) zdecydowanie przegrywały w pasmach z propozycjami Czwórki - czytamy w komunikacie.
Czwórka prowadzi także pod względem udziałów produkcji polskich w grupie komercyjnej, które w okresie marzec - maj 2015 roku wyniosły średnio 4 proc., przy 3,6 proc. udziałach TVN7 i 3,2 proc. wyniku TV Puls. Jak podaje nadawca, dominacja Czwórki jeszcze wyraźniej zaznacza się w paśmie prime time, gdzie udziały rodzimej produkcji w grupie 16-49 kształtowały się na poziomie 4,8 proc. i były blisko dwa razy większe od analogicznego wyniku TV Puls (2,6 proc.), przy braku programów polskich (nie dotyczy filmów fabularnych) w tym paśmie w TVN7 (ane Nielsen Audience Measurement/NAM, za Cyfrowym Polsatem).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.