dodano: 2015-07-08 20:53 | aktualizacja:
2015-07-09 04:51
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Time Warner
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Obszarem licencyjnym zarządzać będzie Dorota Pawłowska, Senior Licensing Manager, CEE (Polska, Węgry, Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria i kraje bałkańskie), która odpowiadać będzie bezpośrednio przed Johanne Broadfield, pełniącą funkcję Vice President Cartoon Network Enterprises na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Jak czytamy w komunikacie, Cartoon Network stanowi istotną część Turner Broadcasting System i odnotowuje stały wzrost nakładów inwestycyjnych na własne produkcje serialowe. Aby wypracować bardziej zintegrowane podejście do rynku, Cartoon Network będzie od teraz bezpośrednio zarządzać relacjami z licencjobiorcami i partnerami detalicznymi. Wcześniej obszar ten znajdował się pod profesjonalną opieką European Licensing Company, będącej do tej pory wyłącznym agentem ds. sprzedaży licencji produkcji Cartoon Network w regionie CEE.
Według nadawcy, bezpośrednie zarządzanie własnymi kreacjami - począwszy od etapu tworzenia serialu, po wprowadzenie produktu do sprzedaży - umożliwia przyjęcie znacznie dogodniejszego modelu biznesowego, zarówno dla Cartoon Network, jak i partnerów.
Jak zapewnia nadawca, celem wprowadzenia nowej struktury organizacyjnej jest bardziej efektywne pozycjonowanie oferty stacji w regionie CEE, dobór najlepszych partnerów w celu stworzenia najwyższej jakości produktów, a także zwiększenie kreatywności i możliwość oferowania zintegrowanych rozwiązań, które pozytywnie wpłyną na wyniki sprzedażowe. Wprowadzana zmiana jest efektem konsekwentnego rozwoju regionalnego biura firmy i stopniowego zwiększania nakładów na inwestycje na rynku polskim.
- Dzięki elastycznej i dynamicznej strukturze organizacyjnej, Cartoon Network Enterprises będzie bardzo blisko współpracować ze wszystkimi partnerami, zapewniając jak najlepsze wsparcie i jakość usług swoim licencjobiorcom. Ponadto Cartoon Network Enterprises będzie w stanie zaoferować partnerom kompleksowe pakiety usług. Koordynacja działań licencyjnych z działami marketingu i sprzedaży reklam umożliwi partnerom uczestnictwo w wielu wydarzeniach oraz realizację specjalnych projektów promocyjnych - czytamy w komunikacie.
Jak informuje nadawca, stacja Cartoon Network od wielu lat utrzymuje pozycję niekwestionowanego lidera wśród chłopców w wieku 4-15 lat. Udział w rynku w tej grupie wiekowej wynosi obecnie 9,1 proc. (Nielsen Audience Measurement/NAM, chłopcy w wieku 4-15 lat, 6:00-20:59, C/S Homes, 1-28 maja 2015 roku). Stacja umacnia też swoją pozycję wśród kanałów adresowanych do dzieci i młodzieży - od 2013 roku udział w tym sektorze rynku wzrósł o 29 proc., osiągając w maju tego roku poziom 6,7 proc. (NAM, C/S homes, dzieci w wieku 4-15 lat, 6-21h, 1 stycznia 2013 roku - 28 maja 2015 roku). Jak wynika z badania, Kids Brand Tracker 2015, 94 proc. dzieci w Polsce zna markę Cartoon Network (dane za firmą Time Warner).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.