reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

KRRiT: KE pracuje nad zmianą dyrektywy DAUM

dodano: 2015-08-09 18:51 | aktualizacja: 2015-08-09 19:13
autor: Łukasz Knapik | źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

Komisja Europejska KE Unia Europejska UE W związku z trwającym przeglądem dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych (DAUM - 2010/13/UE z dnia 10 marca 2010 roku) Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) na prośbę Komisji Europejskiej (KE) prowadzi z przedstawicielami polskiego rynku konsultacje dotyczące kosztów i korzyści wynikających z przyjęcia tej dyrektywy.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zgodnie z kalendarzem prac Komisji, przegląd dyrektywy ma zostać zakończony i podsumowany do końca 2015 roku. Uwzględniając wyniki przeglądu KE w połowie 2016 roku przedstawi projekt nowej dyrektywy medialnej.
 
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zachęca wszystkich uczestników rynku audiowizualnego do udziału w badaniach dotyczących kosztów i korzyści wynikających z dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych na poszczególnych rynkach krajowych. Wyniki konsultacji zostaną przekazane Komisji Europejskiej.
 
KRRiT zaprasza do nadsyłania uwag i opinii do projektu w nieprzekraczalnym terminie do 1 września 2015 roku. Uwagi i opinie należy przekazywać na adres poczty elektronicznej: [email protected] lub tradycyjną pocztą na adres: Skwer kardynała Stefana Wyszyńskiego 9, 01-015 Warszawa z dopiskiem „Dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych”.
 
Jak informuje KRRiT, badanie przeprowadzane jest w celu zebrania opinii na temat wszelkich korzyści wynikających z określonych przepisów dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych i ewentualnych negatywnych aspektów tych przepisów. Uczestnicy badania zostali poproszeni m.in. o oszacowanie przyrostowych kosztów i korzyści wynikających z przepisów oraz o podparcie tych szacunków - w miarę możliwości - danymi ilościowymi dotyczącymi kosztów przestrzegania przepisów dyrektywy w oparciu o dostępne dane.

Badanie składa się z czterech sekcji dotyczących przepisów w zakresie: przekazów handlowych, utworów europejskich, ochrony małoletnich, zasady kraju pochodzenia.
 
KE zamówiła także opracowanie studiów badawczych poświęcone:

- zasadom reklamy alkoholu;
- monitorowaniu przekazów handlowych w związku z rozpatrywaniem skarg od odbiorców;
- niezależności krajowych organów regulacyjnych;
- skuteczności samo- i współregulacji w procesie implementacji dyrektywy;
- standaryzacji odbiorczego sprzętu telewizyjnego.

W zapowiadanym na koniec 2015 roku podsumowaniu przeglądu KE przedstawi także drugie sprawozdanie dotyczące stosowania DAUM, w którym stosownie do postanowień art. 33 może przedstawić wnioski służące dostosowaniu dyrektywy do postępu w dziedzinie audiowizualnych usług medialnych, biorąc pod uwagę najnowsze osiągnięcia techniczne, konkurencyjność sektora oraz stopień umiejętności odbiorców dotyczących korzystania z mediów w każdym z państw członkowskich.

W podsumowaniu przeglądu Komisja przedstawi także „Raport na temat promocji i dystrybucji utworów europejskich oraz produkcji niezależnych”. Dokumenty te staną się częścią konkluzji z przeglądu.

Materiały dodatkowe:
- kwestionariusz badania na temat kosztów i korzyści związanych z dyrektywą o audiowizualnych usługach medialnych - zobacz dokument,
- tekst dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych - zobacz dokument.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Kanały TV w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

489 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

385 zł Więcej...