dodano: 2015-10-22 11:25 | aktualizacja:
2015-10-22 11:55
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak informuje KRRiT, przekazy będące przedmiotem decyzji o ukaraniu z uwagi na swój promocyjny charakter spełniają definicję autopromocji, rozumianą zgodnie z art. 4 pkt. 23 ustawy o rtv jako „przekaz pochodzący od dostawcy usługi medialnej mający służyć bezpośrednio lub pośrednio promocji jego audycji, towarów i usług”.
Według regulatora rynku, wyemitowane materiały zawierają elementy perswazji promocyjnej, nacechowane emocjonalnie, bezpośrednio zachęcające do obejrzenia proponowanych pozycji programu. Takie informacje wykraczają poza określone ustawowo ogłoszenia nadawcy, a ich treść stanowi zachętę do obejrzenia audycji. Ogłoszenie nadawcy powinno zawierać jedynie informację o audycjach lub fragmenty tych audycji.
- Wymierzając karę, przewodniczący KRRiT uwzględnił przesłanki ustawowe, określone w art. 53 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji, tj. zakres i stopień szkodliwości naruszenia oraz możliwości finansowe nadawcy. Przy ocenie zakresu i stopnia szkodliwości naruszenia uwzględniono fakt, że przekroczenie limitu czasu nastąpiło w programie ogólnodostępnym, rozpowszechnianym nieodpłatnie na obszarze całego kraju - czytamy w uzasadnieniu decyzji KRRiT.
Całość uzasadnienia decyzji KRRiT w sprawie kary dla TTV można przeczytać na stronie internetowej regulatora rynku
(zobacz dokument).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.