dodano: 2015-10-27 13:54 | aktualizacja:
2015-10-27 15:27
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Złotą nagrodę dla najlepszej organizacji samoregulacyjnej roku 2015 odebrała Rada Reklamy.
Jury jednogłośnie wybrało system samoregulacji w dziedzinie reklamy żywności skierowanej do dzieci, jako najlepszy przykład współpracy administracji publicznej, środowiska reklamowego oraz nadawców na rzecz zapewnienia najwyższych standardów komunikacji marketingowej.
Nagroda została przyznana podczas dorocznego spotkania EASA Alliance - organizacji skupiającej 37 organizacji samoregulacyjnych z całego świata oraz 16 organizacji branżowych, reprezentujących reklamodawców, agencje reklamowe oraz media.
Obowiązujący od 1 stycznia 2015 roku system samoregulacji powstał w ramach współpracy Polskiej Federacji Producentów Żywności, Rady Reklamy, KRRiT oraz nadawców telewizyjnych. Jego podstawą jest „Kodeks Etyki Reklamy” oraz porozumienie nadawców w zakresie emisji reklam artykułów spożywczych i napojów skierowanych do dzieci poniżej 12 lat. Zgodnie z porozumieniem, audycjom tym nie mogą towarzyszyć reklamy artykułów, które nie spełniają Kryteriów Żywieniowych zaakceptowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie.
Porozumienie zostało podpisane przez takich nadawców telewizyjnych jak - ITI Neovision, Telewizja Polsat, TVP, Telewizja Puls, TVN, Viacom International Media Networks (VIMN) Poland, The Walt Disney Company Polska, ATM Grupa, Telewizja Republika, Superstacja, TVS i Stavka - którzy zobowiązali się, że audycjom dla dzieci w wieku do 12 lat, emitowanym w nadawanych przez nich programach, nie będą towarzyszyły reklamy tzw. niezdrowej żywności.
KRRiT oraz Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy zatwierdziły porozumienie oraz monitorują jego realizację.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.