reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Samoregulacja reklam dla dzieci nagrodzona

dodano: 2015-10-27 13:54 | aktualizacja: 2015-10-27 15:27
autor: Łukasz Knapik | źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

Europejskie Stowarzyszenie Standardów Reklamowych European Advertising Standards Alliance, EASA System samoregulacji w dziedzinie reklamy żywności skierowanej do dzieci został uznany za największe dokonanie roku 2015 przez Europejskie Stowarzyszenie Standardów Reklamowych (European Advertising Standards Alliance, EASA). Polska jest pierwszym krajem Unii Europejskiej (UE), w którym system samoregulacji w dziedzinie reklamy został oparty na kryteriach żywieniowych, zaakceptowanych przez niezależną instytucję - Instytut Żywności i Żywienia. Współtwórcą nagrodzonego systemu samoregulacji jest Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) (więcej tutaj).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Złotą nagrodę dla najlepszej organizacji samoregulacyjnej roku 2015 odebrała Rada Reklamy.

Jury jednogłośnie wybrało system samoregulacji w dziedzinie reklamy żywności skierowanej do dzieci, jako najlepszy przykład współpracy administracji publicznej, środowiska reklamowego oraz nadawców na rzecz zapewnienia najwyższych standardów komunikacji marketingowej.

Nagroda została przyznana podczas dorocznego spotkania EASA Alliance - organizacji skupiającej 37 organizacji samoregulacyjnych z całego świata oraz 16 organizacji branżowych, reprezentujących reklamodawców, agencje reklamowe oraz media.

Obowiązujący od 1 stycznia 2015 roku system samoregulacji powstał w ramach współpracy Polskiej Federacji Producentów Żywności, Rady Reklamy, KRRiT oraz nadawców telewizyjnych. Jego podstawą jest „Kodeks Etyki Reklamy” oraz porozumienie nadawców w zakresie emisji reklam artykułów spożywczych i napojów skierowanych do dzieci poniżej 12 lat. Zgodnie z porozumieniem, audycjom  tym nie mogą towarzyszyć reklamy artykułów, które nie spełniają Kryteriów Żywieniowych zaakceptowanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie.

Porozumienie zostało podpisane przez takich nadawców telewizyjnych jak - ITI Neovision, Telewizja Polsat, TVP, Telewizja Puls, TVN, Viacom International Media Networks (VIMN) Poland, The Walt Disney Company Polska, ATM Grupa, Telewizja Republika, Superstacja, TVS i Stavka - którzy zobowiązali się, że audycjom dla dzieci w wieku do 12 lat, emitowanym w nadawanych przez nich programach, nie będą towarzyszyły reklamy tzw. niezdrowej żywności.

KRRiT oraz Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy zatwierdziły porozumienie oraz monitorują jego realizację.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Kanały TV w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

399 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...