Wiodącą platformą satelitarną w Czechach jest Skylink od luksemburskiej grupy medialnej M7 Group. Natomiast na Słowacji najwięcej abonentów ma Slovak Telekom. Wynika to z raportu operatora platformy Skylink za 2015 rok.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec 2015 roku w Czechach najwięcej gospodarstw domowych z telewizją satelitarną miał operator platformy Skylink - 350 tys. abonentów (60 proc. domów z tv-sat). Drugą największą siecią pod względem liczby klientów była Digi TV CZ ze 120 tys. abonentów (20 proc. udziału w rynku). Na trzecim miejscu uplasowała się platforma freeSAT ze 118 tys. klientów (20 proc.).
Głównym graczem na słowackim rynku płatnej telewizji DTH jest grupa Slovak Telekom (operator platform Magio Sat i Nová Digi TV SK). Na koniec 2015 roku miała 270 tys. abonentów (54 proc. udział w rynku tv-sat). Drugą pozycję zajęła platforma Skylink ze 175 tys. abonentów (35 proc. udział). Trzecia pozycja należała do freeSAT z 58 tys. abonentów (11%).
Najczęściej stosowaną metodą odbioru telewizji w Czechach jest naziemna telewizja cyfrowa DVB-T. Korzysta z niej 1,925 mln gospodarstw domowych (46 proc. udziału). Drugim najbardziej popularnym sposobem jest telewizja satelitarna - 1,425 mln domów (34 proc.), a trzecim - telewizja kablowa ze 610 tys. gospodarstw domowych (14 proc.). Z IPTV w Czechach korzysta 240 tys. klientów (6 proc.).
Na Słowacji główną metodą odbioru telewizji jest satelita - 1,048 mln gospodarstw domowych (50 proc.). Z telewizji kablowej korzysta 530 tys. gospodarstw domowych (25 proc. udziału, a z telewizji naziemnej tylko 262 tys. gospodarstw domowych (13 proc.). IPTV jest najmniej popularną metodą odbioru telewizji na Słowacji - korzysta z niej 260 tys. gospodarstw domowych (12 proc.).
Większość satelitarnych gospodarstw domowych w Czechach korzysta z usług operatora platformy Skylink. Operator posiada łącznie 1,185 mln aktywnych kart (83 proc. udziału w rynku czeskim rynku tv-sat). Liczba ta obejmuje zarówno klientów opłacających abonament, jak i klientów pakietu Digital, którzy wnoszą jedynie opłatę serwisową. Na drugim miejscu jest Digi TV ze 120 tys. abonentów (9 proc.), a na trzecim freeSAT by UPC Direct z 8 proc. udziału w rynku telewizji satelitarnej.
Ponad 2/3 gospodarstw domowych z DTH na Słowacji (710 tys., 68 proc.) ogląda kanały z oferty Skylink (pay-tv + Digtal). 270 tys. gospodarstw domowych (26 proc.) posiada telewizję satelitarną Slovak Telekom, 68 tys. domów, 6 proc. - freeSAT-u.