dodano: 2016-06-14 11:34 | aktualizacja:
2016-06-15 07:29
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: adtv/GfK
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nick Simon, dyrektor
GfK ds. elektroniki użytkowej, wypowiadając się w ramach konferencji
SES UHD mającej miejsce 14 czerwca w Londynie, powiedział zebranym iż sprzedaż telewizorów Ultra HD będzie stanowić ok. 54 proc. wartości całego sektora TV. Dodał, że widać rosnącą dominację na rynku nabywców ekranów o dużych przekątnych, ze spodziewaną sprzedażą za ten rok na poziomie ponad 80 proc. dla ekranów powyżej 50 cali.
Prognozy
GfK na rok 2017 dla
Wielkiej Brytanii wskazują dalszy wzrost sprzedaży ekranów Ultra HD do poziomu 2,5 mln urządzeń i szybkiego doganiania ilości sprzedanych TV Full HD, których ilość powinna wynieść 3,08 mln sztuk. Do końca przyszłego roku w
Wielkiej Brytanii łącznie zakupionych będzie już ponad 5 mln telewizorów Ultra HD.
Łączne wyniki sprzedaży TV (6,1 mln urządzeń) są jednak niższe w stosunku do 6,5 mln sprzedanych podczas Mistrzostw Świata w piłce nożnej w 2014 roku i zdecydowanie poniżej 9,7 mln urządzeń sprzedanych w 2009 roku, gdy nastąpił szczytowy moment przesiadki z telewizorów kineskopowych na płaskie ekrany.
„
UHD jest obecnie sercem rynku TV” - powiedział
Nick Simon, dodając, że dla klientów to nie tylko okazja do zaopatrzenia się w urządzenia zapewniające lepszą jakość, ale także do przesiadki na największe jak do tej pory ekrany, z dominującą pozycją przekątnych od 50 do 54 cali w marcu tego roku.
Wartość rynkowa sprzedaży urządzeń UHD także rośnie. Dla przykładu przez 12 miesięcy poprzedniego roku wartość sprzedaży zestawów UHD wyniosła 871,8 mln funtów. I tylko sprzedaż w samym grudniu 2015 wyniosła 22 proc. rocznych wyników.
I faktycznie sprzedaż urządzeń
Ultra HD za 1 kwartał 2016 roku to wzrost o 87,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. I ma to miejsce podczas gdy wskaźniki sprzedaży niemal wszystkich innych urządzeń elektroniki użytkowej spada rok do roku (Blu-ray spadek o 14,7 proc., nawigacja satelitarna spadek o 8,1 proc., odtwarzacze DVD spadek o 14,6 proc.).
Entuzjazm rynku brytyjskiego dla technologii Ultra HD przewodzi na tle reszty Europy. W poprzednim roku Brytyjczycy kupili
963 tys. urządzeń UHD, na kolejnym miejscu byli Niemcy z 937 tys. zakupionych urządzeń. We Francji sprzedało się 531 tys. telewizorów, a we Włoszech - 355 tys.
Jednakże wyniki sprzedaży od stycznia do marca br. wskazują, że rynek niemiecki zaczyna przewodzić w Europie z wynikiem
388 tys. urządzeń zakupionych przez klientów w pierwszym kwartale br. w stosunku do 341 tys. w Wielkiej Brytanii, 233 tys. we Francji, 139 tys. we Włoszech, 110 tys. w Hiszpanii i 11 tys. w Irlandii, według danych z badań przeprowadzonych przez GfK.
Wzrost popularności w Niemczech można tłumaczyć zwiększającą się dynamicznie ilością treści Ultra HD na rynku, zwłaszcza w przekazie satelitarnym.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.