Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Od piątku do niedzieli, w trzy ostatnie dni wizyty papieskiej w Polsce, TVP1 nadal (podobnie jak w czwartek, 28 lipca br. -
więcej tutaj) była liderem na rynku udziałów w grupie ogólnej 4+, a w sobotę i niedzielę również w grupie komercyjnej. Wśród ogółu badanych TVP1 uzyskała w piątek 11,7 proc. udziałów, w sobotę 10,8 proc., a w niedzielę 13,9 proc. W weekend w rankingu oglądalności drugie miejsce zajęła stacja TVP Info z udziałami 8 proc. w sobotę i 9,1 proc. w niedzielę - wyprzedzając TVN24. Udziały TVP Info podczas Światowych Dni Młodzieży to najwyższe udziały tej stacji w jej historii (od września 2013 roku -
więcej tutaj), a niedzielny wynik (9,1 proc.) to rekord stacji.
Wśród najchętniej oglądanych pozycji programowych TVP w dniach 29-31 lipca br. dominowały programy informacyjne i relacje ze Światowych Dni Młodzieży w Krakowie. Największą widownię zgromadziły:
- w piątek, 29 lipca 2016 roku: „Wiadomości” TVP1 wyemitowane o 19:42 (2,8 mln widzów, udziały 24,2 proc.) oraz transmisja ze spotkania papieża Franciszka z młodzieżą w oknie papieskim (TVP1, 2,3 mln widzów; udziały 18,4 proc.),
- w sobotę, 30 lipca 2016 roku: „Teleexpress” (1,8 mln, udziały 24,4 proc.) oraz transmisja ze Światowych Dni Młodzieży w TVP1 (1,6 mln, udziały 14,4 proc.)
- w niedzielę, 31 lipca 2016 roku: „Wiadomości” (3,2 mln, udziały 25 proc.) oraz transmisje ze Światowych Dni Młodzieży w TVP1 w godzinach 18:20 (2,1 mln, udziały 17,3 proc.) i 16:50 (2 mln, udziały 20,1 proc.) [dane za TVP].
Dodajmy, iż obok Jedynki i TVP Info, transmisje ze Światowych Dni Młodzieży pokazywały jeszcze dwie anteny publicznej telewizji - TVP Polonia i TVP3 Kraków.
Jak informuje nadawca, Światowe Dni Młodzieży 2016 to jedno z największych wydarzeń medialnych pod względem zaangażowania środków i rozmachu przedsięwzięcia w historii Telewizji Polskiej. TVP produkowała sygnał telewizyjny w jakości HD ze wszystkich miejsc, które odwiedził papież, m.in. z Częstochowy, krakowskich Błoni, Brzegów i Auschwitz-Birkenau.
Skalę tego przedsięwzięcia najlepiej prezentują liczby. Do obsługi medialnej Światowych Dni Młodzieży Telewizja Polska wykorzystała sprzęt i specjalistów z Polski i ze świata. Nad kompleksową obsługą medialną tego przedsięwzięcia czuwało ponad 1000 osób. Pracowały 24 wozy transmisyjne, oraz 23 stacje satelitarne, poprzez które nadawany był sygnał na cały świat.
- Pokazaliśmy, że w najważniejszych momentach Telewizja Polska jest dla Polaków źródłem informacji i medium, któremu najbardziej ufają
- podsumował Jacek Kurski, prezes zarządu TVP S.A.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.