Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
HbbTV 2.0 umożliwi także wprowadzenie funkcji
multiscreen (wyświetlanie powiązanych treści na ekranie smartfona czy tabletu) i da widzom opcję dokonywania zakupów bezpośrednio na ekranach telewizyjnych - w tym celu uruchomiona zostanie specjalna bramka płatności. Obsługa zaawansowanych aplikacji HbbTV za pomocą pilota może być nieco uciążliwa. Problem ten rozwiązuje właśnie multiscreen. Wówczas pilot telewizora może być zastąpiony np. smartfonem.
Czasowa synchronizacja umożliwia reklamodawcom zgranie ze sobą spotu reklamowego lub innych treści promocyjnych z aktualnie nadawanym programem. Daje to duże pole do manewru, biorąc pod uwagę interaktywność, jaka jest możliwa pomiędzy reklamodawcą a widzem. Np. możliwe jest wyświetlanie dodatkowych informacji, materiałów wideo, a nawet zamawianie towarów lub usług. Z tych zalet korzyści czerpać mogą także sami nadawcy. Przykładowo, po zakończeniu danego problemu mogą oferować linki do materiałów archiwalnych powiązanych z daną audycją.
ČRa dodała, że w Czechach już
ponad 1 mln telewizorów HbbTV jest podłączonych do Internetu. Według przewidywań, liczba ta ma wzrosnąć do 2,44 mln w 2020 roku (spośród 3,6 mln wszystkich telewizorów z HbbTV).
W Czechach z HbbTV korzysta 6 krajowych stacji telewizyjnych, w tym TV Prima i TV Óčko.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.