Pierwszy indyjski pociąg DEMU z prototypowym systemem ładowania z paneli fotowoltaicznych został uruchomiony we współpracy z ICF w Chennai. System fotowoltaiczny na każdym wagonie o pojemności 4,5 kWp składa się z 16 paneli słonecznych o mocy 300 Wp każdy.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Indyjskie koleje pochwaliły się nowym rozwiązaniem wdrożonym do pociągów pasażerskich. Na wagonach zainstalowano system fotowoltaiczny potrafi wygenerować do 20 kWh dziennie (przeciętnie) przez cały rok. Nadwyżka mocy generowana w godzinach największego nasłonecznienia jest przechowywana w systemie baterii o pojemności 120 Ah.
To proste:w Indiach jest dużo słońca i to cały czas w ciągu dnia, więc zainstalowano panele fotowoltaiczne na dachach wagonów. Łącznie są w stanie wyprodukować około 20 kWh energii, a więc nie na tyle dużo, aby stanowić jedyne źródło zasilania. Energia ta może być jednak wykorzystania jako zasilanie pomocnicze, które pozwoli oszczędzić sporo paliwa. Pociągi wciąż mają być napędzane przez tradycyjne silniki diesla.
System będzie mógł zasilać oświetlenie, wentylację i wszystkie systemy znajdujące się w pociągu. Wstępnie szacuje się, że dzięki panelom słonecznym będzie można zaoszczędzić 21 tys. litrów oleju napędowego rocznie, co przełoży się nie tylko na oszczędność pieniędzy, ale także mniejszą emisję dwutlenku węgla.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.