reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

UOKiK sprawdza rynek mediów

dodano: 2017-10-12 08:02
autor: Łukasz Knapik | źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

UOKiK Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów W tym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) szczególnie przygląda się rynkowi mediów. Rynek reklamowy, prasy, drukarni, platform internetowych, płatnej telewizji i dostarczania internetu znalazł się pod lupą UOKiK. Prezes tego urzędu prowadzi już sześć badań w sprawie rynku mediów. Najnowsze dotyczy rynku reklamowego i ma określić jego stopień koncentracji i strukturę.

UOKiK Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W tym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów szczególnie przygląda się rynkowi mediów.

- Prowadzimy już sześć analiz rynku dotyczących mediów. M.in. sprawdzamy relacje między wydawcami prasy a kolporterami, analizujemy również stopień koncentracji drukarni prasowych. Chcemy wiedzieć, jaka sytuacja panuje na rynku medialnym, czy jakieś spółki nie nadużywają pozycji dominującej oraz, czy nie dochodzi do zakłócania konkurencji

- mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.


Najnowsze badanie dotyczy rynku reklamowego.

- Z sygnałów, które otrzymujemy, wynika, że w niektórych segmentach w tej branży może występować duża koncentracja, co może prowadzić do zakłóceń konkurencji. W pierwszej kolejności sprawdzimy rynek reklamy telewizyjnej

- dodaje Marek Niechciał.


- Badania rynku dostarczają informacji o tym, jak wygląda dany sektor, jaki jest stopień koncentracji i stan konkurencji. Urząd wysyła wytypowanym przedsiębiorcom ankiety ze szczegółowymi pytaniami. To informacje „z pierwszej ręki”, od spółek, które najlepiej znają daną branżę, dlatego badania rynku są bardzo ważne dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedsiębiorcy mogą w swoich odpowiedziach przedstawić problemy, z którymi się spotykają, i przekazać inne spostrzeżenia. Dzięki nim możemy zareagować na nieprawidłowości - np. wtedy, gdyby okazało się, że jeden z przedsiębiorców nadużywa swojej pozycji dominującej, albo gdyby transakcja dotycząca przejęcia jakiejś spółki mogłaby istotnie ograniczyć konkurencję - czytamy w komunikacie UOKiK.
 
UOKiK sprawdza rynek mediów, foto: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
UOKiK sprawdza rynek mediów, foto: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
v
 


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...