reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Wavemaker: tylko 32 programy zgromadziły ponad 5 mln widzów w 2019

dodano: 2020-01-14 10:13
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Wavemaker/wirtualnemedia.pl

kanały telewizja pilot telewizor TV Już tylko 32 pojedyncze emisje programów w telewizji przyciągnęły w 2019 roku widownię przekraczającą 5 mln osób - pokazuje analiza Wavemaker na podstawie danych Nielsena. W 2009 roku było ich ponad 10 razy więcej. Jakie programy cieszyły się największą widownią w 2019 roku? Jaka stacja była liderem?

Wavemaker


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Fragmentacja rynku TV wciąż narasta - kurcząca się pozycja głównych anten przekłada się na ciągły spadek wysokoratingowych programów. W 2009 roku 436 emisji programów spoza kategorii sport gromadziło przed telewizorami ponad 5 mln oglądających je na żywo widzów. W 2019 roku - zaledwie 32, a więc ponad dwa razy mniej niż jeszcze rok wcześniej. 31 razy w 2019 roku powyżej 5 mln osób oglądało premierowe odcinki „M jak miłość" i tylko jeden inny program, Eurowizja Junior, przeskoczył tę poprzeczkę przez cały ubiegły rok.

Z danych Nielsen Audience Measurement dla wirtualnemedia.pl wynika, że największą widownię w 2019 roku zgromadził odcinek serialu „M jak miłość” wyemitowany 8 stycznia. Wskaźnik AMR (średnia wielkość widowni) wyniósł 5,81 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,06%.

Wszystkie 10 pierwszych pozycji (programów z największą widownią) należało do TVP1 lub TVP2. Tak samo sytuacja wyglądała w przypadku transmisji sportowych i seriali. Jednak biorąc pod uwagę tylko filmy fabularne, liderem okazał się Polsat - należały do niego cztery pierwsze pozycje („Kevin sam w domu” w Wigilię z widownią 3,76 mln osób, „Kevin sam w Nowym Jorku” w Nowy Rok, „Sami swoi” w pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia, „Kogel-mogel” dnia 22 lutego).

Analiza Wavemaker uwzględnia wszystkie kategorie programowe poza sportem (tu masowe widownie wciąż się zdarzają, np. w przypadku transmisji z Pucharu Świata w skokach narciarskich czy eliminacji do Euro 2020) i odzwierciedlają spadek pozycji dużej czwórki.

Należy jednak pamiętać, że na obraz tej stabilności składają się rosnąca popularność w starszych grupach przy sukcesywnym odpływie młodych publiczności – głównie w kierunku platform streamingowych.
 

– Analizując spadki widowni topowych programów w TV, pamiętajmy też o niepełnym obrazie wyników ich popularności, które dziś możemy dokładnie monitorować jedynie w telewizji. Potrzeba wspólnego pomiaru świata TV i wideo online z każdym rokiem staje się bardziej paląca – mówi Aleksander Glezman, szef zespołu klienckiego w Wavemaker.

Z danych Nielsen Audience Measurement dla wirtualnemedia.pl wynika, że w 2019 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 16 minut i 4 sekundy, czyli mniej o 1 minutę i 4 sekundy w porównaniu z 2018 rokiem.

W grupie 4+ największy wskaźnik SHR% (średni udział w oglądalności) w 2019 roku osiągnęła telewizja Polsat - 9,85% (spadek o 3,71% w porównaniu z 2018 rokiem). Następne były kolejno: TVP1, TVN i TVP2. Największy spadek wśród wielkiej czwórki odnotował TVN (-9,91%).

Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce pod względem SHR% zajął TVN (11,06%), drugie Polsat, trzecie TVP2 i czwarte TVP1. Tutaj również największy spadek odnotował TVN (-9,27%).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 1,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 1,0 m w wersji v2.1...

79 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5278) ULTRABOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Przyrząd do zarabiania kabli (CaP)

mini obcinaczka do kabli koncentrycznych

20 zł Więcej...
reklama