reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Smart TV: obawy dotyczące prywatności i piractwa

dodano: 2020-10-14 16:38 | aktualizacja: 2020-10-16 11:58
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Hub Entertainment Research, Privacy + Piracy

czaszka piractwo Wyniki nowego badania Hub Entertainment Research, Privacy + Piracy, podkreślają obawy amerykańskich konsumentów dotyczące dwóch kwestii związanych z telewizorami Smart TV. Mowa tu o prywatności w kontekście reklam adresowalnych oraz piractwa wideo.

satkurier.pl
Piractwo red 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Prywatność i reklamy adresowalne
Okazuje się, że konsumenci wolą chronić swoją prywatność i wcale nie są tak podekscytowani reklamami adresowalnymi na telewizorach Smart TV. To w najbliższej przyszłości może utrudniać szersze rozpowszechnianie reklam adresowalnych w telewizorach Smart TV. Nadawcy i reklamodawcy powinni przemyśleć zbyt nachalne wciskanie reklam adresowalnych dla konkretnego widza, bo może się okazać, że to tak nie działa. To jest podobny przypadek jak z Google, które wyświetla w komputerach reklamy dopasowane dla konkretnego użytkownika, a służą temu podsłuchiwanie rozmów (nawet w tle) z zintegrowanych z komputerem smartfonów.

W odniesieniu do telewizorów Smart TV i reklamy: 
  • Prawie 9 z 10 konsumentów (87%) ma obawy dotyczące sposobu gromadzenia, wykorzystywania i ochrony ich danych osobowych.
  • Większość (71%) konsumentów jest świadoma, że ​​mogą być śledzeni co oglądają.
  • Większość twierdzi również, że „trochę” (31%) lub „bardzo” (30%) czuje się nieswojo z pomysłem, że telewizory Smart TV zbierają dane co oglądają.
  • 66% respondentów odczuwa pewien lub bardzo duży dyskomfort, jeśli chodzi o zbieranie i wykorzystywanie danych przez agencje reklamowe.
  • Tylko 12% konsumentów uważa, że ​​wykorzystywanie zebranych danych osobowych w celu uczynienia reklam bardziej trafnymi przynosi konsumentom „duże korzyści”.
Pomimo tych negatywnych ogólnych nastrojów, badanie pokazuje, że konsumenci są skłonni do udostępniania pewnych danych.

Większość z nich chce udostępniać dane dotyczące:
  • płci (68%),
  • pochodzenia etnicznego / rasy (65%),
  • wieku (62%),
  • orientacji seksualnej (61%),
  • kodu pocztowego (55%),
  • oglądanych kanałów telewizyjnych (54%),
  • oglądanych programów (53%),
  • co kupują w supermarkecie (50%).
Mniej niż połowa konsumentów jest skłonna udostępniać informacje, takie jak imię i nazwisko, adres, dochody, zakupy online, korzystanie z określonych aplikacji lub stron internetowych, żądania wyszukiwania online, dane dotyczące inteligentnego domu i lokalizacja smartfonów.

Piractwo 
Piraci nagrywający filmy twierdzą, że są skłonni skorzystać z legalnych środków pozyskiwania treści. 

Jakie są najczęstsze podawane powody piractwa?
  • wygoda (ludzie nie chcą lub nie mogą chodzić do kina)
  • drogi dostęp (treści są zbyt drogie)
  • brak treści w danym kraju
Najważniejsze ustalenia dotyczące piractwa wideo:
  • Ogółem prawie 38% konsumentów to piraci wideo, przy czym 35% wprost przyznaje się do tego, a 3% nie przyznaje się do tego, ale twierdzi, że korzysta z pirackich witryn lub aplikacji. 24% konsumentów to „czynni piraci”, którzy zrobili to w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
  • Wśród „aktywnych” piratów 65% twierdzi, że zdaje sobie sprawę z finansowego wpływu piractwa na osoby lub firmy zajmujące się produkcją i dystrybucją filmów, ale miało to niewielki wpływ na ich zachowanie.
  • 52% aktywnych piratów otrzymała list ostrzegawczy lub e-mail dotyczący ich piractwa wideo. Jednak mniej niż połowa osób, które otrzymały ostrzeżenie, stwierdziła, że ​​to powstrzyma piractwo.
  • Około 35% konsumentów udostępnia hasło osobie spoza domu do usługi mediów cyfrowych (strumieniowe przesyłanie wideo, strumieniowe przesyłanie dźwięku, książki cyfrowe lub cyfrowe magazyny / gazety); a 39% używa hasła od osoby spoza domu.

Wnioski końcowe:
  • Zaskakująco duża większość, bo aż 94% aktywnych piratów twierdzi, że korzystałaby z legalnego sposobu oglądania, nawet jeśli kosztowałoby to więcej niż piractwo (42%).
  • Wygoda i możliwość dostępu do treści są ważnymi powodami piractwa.
  • Piractwo wideo jest napędzane przez osoby poniżej 35 roku życia, osoby z gospodarstw domowych o niższych dochodach lub domy z dziećmi.
  • Prawne groźby są mniej skuteczne jako środek odstraszający niż oferowanie piratom legalnej alternatywy, ale alternatywa musi przede wszystkim uwzględniać przyczyny ich piractwa.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Piractwo


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

LNB Octo Fuba DEK 817 LTE

Markowy konwerter 8-wyjściowy Fuba to najwyższej jakości urządzenia tego typu...

265 zł Więcej...

Obejma kominowa mocna pojedyncza E863A - 5m

mocny uchwyt - obejma 5m na komin z pojedynczą opaską...

119 zł Więcej...

SAT Kurier - 7-8/2021 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 7-8/2021

10 zł Więcej...