dodano: 2020-11-04 14:05 | aktualizacja:
2020-11-04 16:49
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: CANAL+/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z prospektu wynika, że na koniec czerwca 2020 roku
CANAL+ Polska miał
2,703 mln klientów, w tym
2,374 mln klientów bezpośrednich i
329 tys. klientów pośrednich.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 roku liczba klientów CANAL+
zmalała o 45 tys. (-1,6 proc.). Spadek dotyczył wyłącznie bazy klientów bezpośrednich (o 47 tys.) - ta druga wzrosła o 2 tys. klientów. W skali całego roku, czyli z porównaniu z końcem czerwca 2019 roku, liczba klientów CANAL+ Polska
wzrosła o 16 tys. (+0,6 proc.) - po 8 tys. w każdej z dwóch grup klientów. Łączna liczba klientów CANAL+ Polska wzrosła o 40 tys. klientów (+1,5 proc.) w 2019 roku i o 59 tys. klientów (+2,2 proc.) w 2018 roku.
Klienci bezpośredni CANAL+ to klienci z aktywnymi umowami abonenckimi ze spółką, w tym: klienci platformy satelitarnej CANAL+ Polska (DTH), klienci usługi OTT (obejmującej zarówno usługi CANAL+ Polska (OTT), jak i OTT Player+), klienci usług MVNO i klienci CANAL+ Polska pozyskani dzięki współpracy agencyjnej z Orange Polska. Jeżeli dany klient jest stroną więcej niż jednej umowy abonenckiej z CANAL+ Polska (np. ponieważ nabywa więcej niż jeden pakiet własnych kanałów premium CANAL+ Polska lub korzysta z różnych modeli dystrybucji treści programowych wymagających aktywacji oddzielnych abonamentów/uiszczania oddzielnych opłat), wówczas liczba aktywnych umów abonenckich zawiera się w liczbie klientów.
Natomiast
klienci pośredni to klienci pakietów kanałów premium i usług CANAL+ w modelu dystrybucji hurtowej. Dystrybutorzy hurtowi (głównie operatorzy telewizji kablowej) przekazują spółce informacje na temat liczby klientów pośrednich, tj. liczbę klientów, którzy wykupili co najmniej jeden z pakietów kanałów premium CANAL+ Polska oferowanych przez danego dystrybutora swoim klientom. Tacy klienci nie zawierają bezpośredniej umowy abonenckiej ze spółką, lecz pozostają klientem danego dystrybutora hurtowego.
Na dzień 30 czerwca 2020 roku i na 31 grudnia 2019 roku klienci
DTH (jako procentowy udział w ogólnej liczbie klientów) stanowili odpowiednio około
72 proc. wszystkich klientów spółki. Zarząd uważa, że ta tendencja powinna się utrzymać w drugiej połowie 2020 roku. W perspektywie średnioterminowej ma to być spowodowane w szczególności uruchomioną w maju 2020 roku własną usługą CANAL+ (OTT).
W pierwszej połowie 2019 roku wskaźnik
ARPU dla klientów bezpośrednich CANAL+ Polska wynosił 62,7 zł, natomiast w pierwszej połowie 2020 roku
64,5 zł. Oznacza to wzrost o 2,8 proc.
W pierwszym półroczu 2020 roku przychody CANAL+ Polska od abonentów z tytułu płatnej telewizji cyfrowej i pozostałych usług telekomunikacyjnych wzrosły o 25,5 mln zł do
925,8 mln zł.
- Zarząd jest przekonany, że liczba i wysokość przychodów od abonentów z tytułu płatnej telewizji cyfrowej i pozostałych usług telekomunikacyjnych powinny nadal rosnąć w 2020 roku - czytamy w prospekcie CANAL+ Polska.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.