reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Cartoon Network o walce ze zmianami klimatu

dodano: 2021-07-10 11:12 | aktualizacja: 2021-07-10 21:42
autor: Łukasz Knapik | źródło: WarnerMedia

Cartoon Network „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” grafika animacja rysunek bajka 88 % dzieci w Polsce martwi się zmianami klimatycznymi - czytamy w wynikach badania przeprowadzonego na zlecenie Cartoon Network (kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network”) przez firmę Quantilope. Jego celem było przeanalizowanie poglądów i działań osób z grupy wiekowej 6-12 lat w związku z globalnym ociepleniem. Dane pokazują, że młodzi mieszkańcy naszej planety troszczą się o nią i 85 % z nich wierzy w możliwość dokonania przez siebie realnej zmiany.

Cartoon Network „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” grafika animacja rysunek bajka


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Walka ze zmianami klimatu? Dzieci w Polsce chcą się w nią angażować. Wyniki badania Cartoon Network

Strach, zmartwienie i smutek - to emocje, które najczęściej towarzyszą dzieciom podczas zadawania pytań o globalne ocieplenie. Najnowsze badanie przeprowadzone w ramach kampanii „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” pokazuje, że 88 % ankietowanych w Polsce dzieci niepokoi się o negatywne skutki zmian zachodzących na naszej planecie.

Większość dzieci ma jednak dużą motywację do działania i czuje się odpowiedzialna za środowisko (84 %). Prawie trzy czwarte ankietowanych szuka możliwości, aby włączyć się w aktywności wpływające na dobrostan naszej planety.

- Wyniki badania przeprowadzonego w 13 krajach regionu EMEA potwierdzają to, co wcześniej odkryliśmy podczas rozmów z naszymi młodymi widzami: dzieci bardzo przejmują się dobrem Ziemi i chętnie włączają się w ekologiczne przedsięwzięcia. Inicjatywa „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” jest odpowiedzią na te potrzeby i została stworzona, aby zwiększać świadomość naszych odbiorców. Akcja zachęca dzieci z regionu EMEA do podjęcia codziennych wyzwań, które pomogą środowisku. Choć kampania trwa dopiero od 1 czerwca, na całym świecie dzieci podjęły już ponad 300 000 proekologicznych aktywności. Z przyjemnością wspieramy naszych młodych widzów i jesteśmy pod wrażeniem tego, z jakim entuzjazmem zaangażowali się we wspólne działanie

- mówi Vanessa Brookman, head of kids, WarnerMedia EMEA.


W Polsce 100 proc. ankietowanych dzieci zrobiło coś dla dobra Ziemi

Wszystkie dzieci uczestniczyły w co najmniej jednej aktywności związanej z ekologią. W Polsce, podobnie jak w większości krajów, dominuje chęć stosowania się do zasad recyklingu (77 %). Następnie pojawiają się działania takie jak próba zużywania mniejszej ilości wody (58 %) i energii elektrycznej (55 %).

- Cieszy nas bardzo, że wśród młodych ludzi rośnie świadomość ekologiczna i potrzeba ochrony naszej planety. Dzieci są uważnymi obserwatorami, widzą i słyszą, że z ich otoczeniem dzieje się coś złego, dlatego chcą się angażować i pomagać ratować miejsce, w którym żyją. Widzimy zatem jak ważna jest rzetelna edukacja klimatyczna w polskich przedszkolach i szkołach, bo to młodzi ludzie potrafią wpływać na dorosłych i wymagać od nich odpowiednich postaw oraz zmian w dotychczasowym szkodliwym dla planety działaniu. Takie inicjatywy jak „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” również mają nieoceniony wpływ na kształtowanie ekologicznych postaw młodych ludzi

- mówi Karolina Kukielska z Fundacji WWF Polska.


Największą inspiracją do walki ze zmianami klimatycznymi jest mama (64 proc.). Autorytetami w kwestii dbania o planetę są również ojcowie (41 %) i nauczyciele (33 %).

Jak czytamy w komunikacie, WarnerMedia zlecił internetową ankietę, reprezentatywną w skali każdego kraju, wśród 4124 dzieci w wieku 6-12 lat, w 13 krajach regionu EMEA (Niemcy, Francja, Włochy, Polska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Belgia, Holandia, Luksemburg, Wielka Brytania, Republika Południowej Afryki, Rumunia, Turcja i Czechy). W Polsce w badaniu wzięło udział 500 dzieci. Badanie przeprowadziła firma Quantilope. Czas trwania: 28 maja - 11 czerwca 2021 roku.

O kampanii „Mistrzowie klimatu Cartoon Network”

Jak czytamy w komunikacie, 78 % ankietowanych w Polsce dzieci potwierdziło, że działania Cartoon Network mają szansę pomóc im w podejmowaniu codziennych ekologicznych działań. Kampania „Mistrzowie klimatu Cartoon Network” odpowiada na tę potrzebę i jest jedną z głównych inicjatyw marki w bieżącym roku. Sercem akcji jest strona internetowa, na której uczestnicy każdego dnia znajdą wyzwania, mające motywować ich do aktywności w domu, szkole i lokalnych społecznościach. Postępy wszystkich biorących udział w kampanii osób są rejestrowane na wirtualnej mapie pokazującej ukończone wyzwania. Inicjatywa jest wspierana przez Fundację WWF, jedną z największych światowych organizacji zajmujących się ochroną przyrody. We współpracy z fundacją, Cartoon Network stworzył animowane filmy, które w wyjaśniają kwestie związane z ekologią (więcej tutaj).

We wrześniu akcja br. zyska nową odsłonę skierowaną do placówek oświatowych. Nauczyciele klas I-III, którzy są zainteresowani edukowaniem dzieci w zakresie ochrony środowiska i dbania o dobro planety, będą mogli pobrać darmowe materiały edukacyjne stworzone przez ekspertów z Centrum Edukacji Obywatelskiej (dane za WarnerMedia).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Propozycje


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Opticum HD Sloth Combo Plus Mini

Odbiornik cyfrowy HD Combo (DVB-S2 + DVB-T/T2/C) PVR Ready marki...

239 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami TVP 4K, Museum...

189 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+ 4K ECP

CAM CI+ 4K ECP z odbiorem TVP 4K, CANAL+ 4K...

199 zł Więcej...