reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

„Dzień Polskiej Muzyki 2021”: Co będzie się działo?

dodano: 2021-10-01 00:57
autor: Łukasz Knapik | źródło: Fundacja Empower Poland

Dzień Polskiej Muzyki W piątek, 1 października br. po raz 3. świętowany będzie „Dzień Polskiej Muzyki”. To organizowana przez Fundację Empower Poland kampania społeczna promująca polską muzykę i zwiększająca świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcję wspiera rodzimy rynek muzyczny i zaznacza rolę muzyki w życiu każdego z nas. Współorganizatorem wydarzenia jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Pomysł na kampanię „Dzień Polskiej Muzyki” zrodził się w 2019 roku z inicjatywy agencji Artistars.

Fundacja Empower Poland „Dzień Polskiej Muzyki”


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W akcji uczestniczą rozgłośnie ogólnopolskie i telewizje muzyczne, stacje regionalne i lokalne grając tego dnia o tej samej godzinie tylko polską muzykę, oraz sklepy muzyczne - m.in. Empik, bileterie - takie jak eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, Going i Empik Bilety, serwisy streamingowe - takie jak Spotify, Tidal, Empik Music, oraz polscy artyści (więcej tutaj).

- Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii pragniemy zachęcić do częstszego słuchania i emitowania polskiej muzyki, która jest różnorodna i ciekawa. Tego dnia pragniemy podziękować artystom i twórcom za ich pracę i za utwory, które dla nas tworzą. Dziękujemy też miłośnikom muzyki. To właśnie fani stanowią o sile i kondycji rynku muzycznego. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym większe możliwości rozwoju artystycznego i eksportowego stwarzamy naszym ulubionym artystom i tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej

- informują organizatorzy „Dnia Polskiej Muzyki”.


Przesłaniem tegorocznej edycji kampanii jest współpraca.

- Muzyka łączy - wszystkich. Jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności

- podkreślają organizatorzy kampanii.


Co będzie się działo w piątek, 1 października br.? Tego dnia od godziny 10:00 do godziny 11:00 zabrzmi wspólne pasmo radiowo-telewizyjne z tylko polską muzyką na antenach ponad 50 ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz stacji regionalnych i lokalnych. W akcji grają m.in. RMF FM, RMF Maxxx, RMF Classic, Radio Zet, Chillizet, Meloradio, Antyradio, Radio Złote Przeboje, Rock Radio, Radio Pogoda, Radio Supernova, Radio Eska, Radio Eska Rock, Eska TV, Eska TV Extra, Polsat Music, 4fun.tv, 4fun Dance, Radio Kolor, rozgłośnie regionalne Polskiego Radia z Grupy Audytorium 17 (m.in. Radio dla Ciebie, Radio Łódź, Radio Poznań, Radio Opole, Polskie Radio Białystok, Polskie Radio PiK, Polskie Radio Rzeszów i Radio Kraków), Radio Gra Toruń, Radio Gra Wrocław, Radio Hit, Muzyczne Radio, Norda FM, Radio Ziemi Wieluńskiej, Radio Kujawy, Radio Rekord, Radio Impuls, Radio Sudety 24, Radio Ostrowiec, Radio Trendy, Radio Weekend,  Radio 5, Radio Bayer FM, Nasze Radio, Radio Centrum, Pop Radio, Radio Płońsk, Radio Żnin, Radio Victoria i inni.

Sklepy muzyczne i bileterie eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, Going i Empik Bilety ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz spotkania z artystami i twórcami „na żywo”.

Na fanów tradycyjnych nośników z muzyką czekają promocje na zakup muzyki w salonach i serwisach sieci Empik.

- A na rynku wydawniczym triumfy świeci mnóstwo dobrej polskiej muzyki. Polska muzyka od lat bardzo dobrze sobie radzi i osiąga świetne wyniki - mówi Dominik Sadowski, szef Działu Muzyka w Empiku. - W ostatnich miesiącach top 5 w salonach i na empik.com zostało zdominowane przez krajowych artystów, a niekwestionowaną liderką jest Sanah. Jej najnowszy krążek otwiera zestawienie, a na drugim miejscu utrzymuje się ubiegłoroczna płyta. Super wynik notuje również drugi LP Kwiatu Jabłoni. W dalszym ciągu bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się polski hip-hop, szczególnie nowi na rynku, młodzi artyści m.in. Sobel. Jego „Pułapka na motyle" zajmuje aktualnie 4. miejsce wśród najchętniej wybieranych krążków. Również w streamingu królują rodzimi wykonawcy. To ich utwory są najczęściej słuchane w aplikacji Empik Music - dodaje.


W akcji po raz trzeci uczestniczy także sieć salonów Empik, w których od 29 września do 12 października br. będzie można skorzystać z promocji „3 za 2” na płyty CD ze „Złotej kolekcji”, prezentującej kultowe postacie polskiej piosenki. W tych dniach obowiązywać będzie również rabat -20 proc. na wybrane tytuły wydane przez Polskie Nagrania. Ponadto z okazji 65-lecia Polskich Nagrań na półki trafią cztery nowe krążki z kultowej kolekcji kolorowych winyli. Tym samym oferta Empiku będzie obejmować 36 takich płyt. W drugiej połowie miesiąca w specjalnych promocyjnych cenach zakupić będzie można również inne wybrane tytuły polskich artystów. 

W piątek, 1 października br. - w „Dniu Polskiej Muzyki”, w salonach Empik w całej Polsce będzie można usłyszeć utwory wyłącznie polskich wykonawców. Tego dnia Empik zaprasza również na specjalne muzyczne wydarzenie. Gościem cyklu „Premiera online” będzie Miłosz Paweł Borycki „Miuosh”. Okazją do rozmowy będzie premiera nowego albumu artysty - „Pieśni współczesne" (Fandango Records).

Z kolei w bileterii Eventim na hasło „Polska Muzyka” będzie można otrzymać voucher zniżkowy o wartości 10 zł na bilety na wybrane na koncerty polskich artystów.

- Ostatnie miesiące uważamy za bardzo udane dla branży wydarzeń na żywo. Polacy, po miesiącach spędzonych w zamknięciu, wzięli udział w setkach koncertów i imprez plenerowych, które odbyły się w miesiącach letnich w całej Polsce. Organizatorom koncertowych cykli takich jak choćby „Letnie brzmienia", „Lato na Pradze" czy „Lato w Plenerze" udało się przygotować bardzo szeroką ofertę wydarzeń niemal w całości złożoną z występów rodzimych artystów. Jeśli przed pandemią ktoś miał wątpliwości, że Polska muzyka ma się świetnie, to tegoroczne sukcesy Sanah, Kwiatu Jabłoni, Krzyśka Zalewskiego czy Ralpha Kamińskiego i wielu innych są na to argumentem nie do podważenia. Akcje takie jak „Dzień Polskiej Muzyki" są wciąż bardzo potrzebne, jej nadrzędnym celem jest w końcu popularyzacja polskich wykonawców, a to jest spoiwem cementującym całą branżę

- mówi Joanna Comberska, managing director, Eventim.pl.


W świętowaniu „Dnia Polskiej Muzyki” po raz kolejny uczestniczy także eBilet.pl. 

- W trudnej sytuacji pandemicznej „spotykaliśmy się” na koncertach online, szturmowaliśmy portale streamingowe, śledziliśmy poczynania ulubionych wykonawców w portalach społecznościowych. Dziś polscy artyści znowu koncertują. I to na niespotykaną do tej pory skalę! Jesteśmy dumni z tego, że możemy dołożyć również swoją cegiełkę do rozwoju polskiej sceny muzycznej

- mówi Marcin Dakowski, szef eBilet.pl.


Serwisy streamingowe, m.in. Spotify, Tidal i Empik Music ponownie aktywnie będą promować playlisty z polską muzyką. W piątek, 1 października br. nowe playlisty „Dzień Polskiej Muzyki” będzie można znaleźć m.in. w serwisie Tidal.

- W Tidal „Dzień Polskiej Muzyki” obchodzimy właściwie codziennie, bo około 80 proc. najpopularniejszych albumów i utworów wśród polskich użytkowników serwisu to właśnie nagrania rodzimych wykonawców. Z tego też powodu z wielką przyjemnością po raz kolejny dołączamy do organizowanego przez Fundację Empower Poland we współpracy z ZAiKS-em święta, zaznaczając swoją obecność przez przygotowanie specjalnej playlisty oraz aktywności w mediach społecznościowych

- mówi Katarzyna Rogalska, head of editorial CEE w Tidal.


Podczas „Dnia Polskiej Muzyki” w rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a także posłuchać audycji z muzycznymi gośćmi.

- To okazja do ciekawych rozmów z artystami i twórcami, a także dyskusji z ekspertami o polskim rynku muzycznym, o jego aktualnej kondycji, o perspektywie branży muzycznej w obliczu zmieniających się warunków epidemicznych, przemian technologicznych i innych wyzwań społeczno-gospodarczych

- zapewniają organizatorzy kampanii.


Pomysł na kampanię „Dzień Polskiej Muzyki” zrodził się w 2019 roku z inicjatywy agencji Artistars. Branża muzyczna w Polsce rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny rósł ponad 3-krotnie wolniej niż średnia globalna i 4-krotnie wolniej niż w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego: artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje branżowe oraz fanów - bez względu na wiek, preferencje muzyczne czy status ekonomiczny - by słuchając polskiej muzyki przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie. 

Ubiegłoroczne zamrożenie części branży muzycznej poważnie zachwiało sytuacją ekonomiczną rynku, zwłaszcza sektora koncertowego, dla którego skutki kryzysu, mimo poluzowania restrykcji antycovidowych, będą odczuwalne jeszcze przez kilka najbliższych lat. Niemniej jednak, dzięki zaangażowaniu fanów, którzy w znakomitej większości zachowali bilety na koncerty, lokalny rynek koncertowy przetrwał. To pokazuje, jak ważna jest muzyka w życiu każdego z nas oraz jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć działając wspólnie i jednocząc się dzięki muzyce.

- Dlatego cieszymy się, że tak wielu artystów i fanów, a także wiele firm muzycznych jest zaangażowanych w świętowanie „Dnia Polskiej Muzyki”. W tym roku do grona partnerów kampanii, w roli współorganizatora, dołączyło Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Jest nam szczególnie miło, że największa organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi o ponad stuletniej tradycji, współtworzy z nami tegoroczną edycję „Dnia Polskiej Muzyki”, bowiem jest to przede wszystkim święto artystów oraz twórców, a prawa tych ostatnich ZAiKS chroni na co dzień

- mówi Anna Ceynowa, prezes Fundacji Empower Poland, organizatora kampanii „Dzień Polskiej Muzyki”.


Organizatorem kampanii jest Fundacja Empower Poland. Współorganizatorem trzeciej edycji kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, która „co roku przekazuje twórcom wiele milionów złotych należnych im wynagrodzeń. ZAiKS zrzesza kompozytorów, autorów tekstów, scenarzystów, dramatopisarzy, tłumaczy, plastyków, choreografów oraz twórców innych dziedzin sztuki, a także wydawców muzycznych. Jako stowarzyszenie prowadzi szeroką działalność socjalną na rzecz swoich członków. Jest też jednym z największych w Polsce mecenasów kultury”.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Propozycje


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Tivusat: Black card + CAM w UHD

Najnowsza karta Tivusat tzw. Black card z modułem CAM v.1.4...

790 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

329 zł Więcej...

Antena Fuba 902B LTE 5G 470-694 MHz

Antena DVB-T FUBA DAT902 5G to profesjonalna antena telewizyjna z...

149 zł Więcej...