Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Grupa RMF, należąca do koncernu
Bauer Media Group, uruchomiła swoją pierwszą usługę w modelu subskrypcyjnym –
platformę RMF Classic+ oferującą stream radia RMF Classic bez bloków reklamowych, za to z dodatkowymi audycjami tematycznymi oraz z ekskluzywnymi podcastami.
Z RMF Classic+ można korzystać wyłącznie w przeglądarce internetowej (brak dedykowanych aplikacji mobilnych). Z subskrypcji RMF Classic+ nie można też korzystać w ramach aplikacji RMF Classic lub RMFon. Choć jak informuje Grupa RMF, trwają prace nad tym, by było to możliwe. Możliwe jest za to słuchanie RMF Classic+ na dwóch urządzeniach jednocześnie.
Co w ofercie RMF Classic+?
Wieczorami emitowane są specjalne muzyczne audycje dostępne tylko w RMF Classic+ – codziennie do wyboru jest kilka programów. To unikalne rozwiązanie, dzięki któremu każdy może wybrać z poziomu playera audycję, której chce słuchać. Rozpoczynają się one o 20:00 w dni powszednie i trwają 3 godziny.
Początkowo do dyspozycji są, oprócz standardowego programu RMF Classic, trzy tematyczne programy muzyczne, każde z innym dziennikarzem w roli gospodarza:
- RMF Classic+ Piosenki Filmowe z wyłącznie najpiękniejszymi muzycznymi tematami z filmów,
- RMF Classic+ Muzyka Klasyczna, w repertuarze którego znajdują się tylko największe arcydzieła muzyki klasycznej – od koncertów Bacha, przez walce Straussa i opery Pucciniego, po symfonie Beethovena,
- RMF Classic+ Ballady, gdzie prezentowane są łagodne przeboje takich wykonawców, jak: Bruce Springsteen, Bryan Adams, Annie Lennox, Edyta Bartosiewicz czy Katie Melua.
Już wkrótce pojawią się kolejne pasma tematyczne do wyboru, informuje Grupa RMF.
Oprócz tego na platformie RMF Classsic+ dostępne będą ekskluzywne
podcasty. Znajdą się wśród nich zapisy codziennych wieczornych audycji tematycznych nadawanych w RMF Classic+ oraz specjalne, nowe cykle przygotowane przez autorów popularnych audycji RMF Classic, m.in. „Krótka historia informatyki” prof. Ryszarda Tadeusiewicza, „Dwóch na jedną” Tomasza Pindela i Szymona Kloski oraz „Filmowe KLASYKI Classica” Tytusa Hołdysa.
- Wiemy, że RMF Classic jako stacja premium ma wyjątkowych słuchaczy, skoncentrowanych na tematyce szeroko pojętej kultury. Tworząc RMF Classic+ wierzymy, że ludzie, których łączy zainteresowanie kulturą i sztuką, w wielu aspektach będą chcieli nam zaufać. Nowatorskim rozwiązaniem jest możliwość wyboru w tym samym czasie audycji z różną muzyką, prowadzonych przez dziennikarzy Grupy RMF. Ale rozwijając ten projekt planujemy wiele wyjątkowych atrakcji dla ludzi o podobnej wrażliwości na sztukę - mówi Ewa Miszczak-Dziurdzik, wiceprezes zarządu RMF.
RMF Classic to ponadregionalna, obecna w 21 największych polskich miastach rozgłośnia, nadająca głównie muzykę filmową, a także klasyczną, piosenkę poetycką czy operę. Adresuje swój program do słuchaczy dojrzałych i wymagających. Ponad połowa należy do core targetu stacji – jest w wieku 30-54 lat. Odbiorcy RMF Classic to osoby zamożne, mieszkające w dużych miastach i aglomeracjach, wykształcone, pracujące na prestiżowych stanowiskach.
Podsumowanie
To pierwsze tego typu rozwiązanie wprowadzone w Polsce przez Grupę RMF. Podobne usługi wystartowały w ubiegłym roku na dwóch innych rynkach europejskich, na których operuje Bauer Media Audio (jego częścią jest Grupa RMF). W Wielkiej Brytanii słuchać można w wersji online bez bloków reklamowych takich stacji, jak:
Scala Radio, Jazz FM, Planet Rock i Kerrang! Radio. Dodatkowo subskrybenci usługi mają dostęp m.in. do 20 wąsko sformatowanych muzycznych internetowych stacji radiowych, ponad 30 audycji na żądanie, wywiadów z artystami i programów specjalnych. W Danii uruchomiono usługę Radioplayer Premium, która daje dostęp do
Radia NOVA, Radia Soft, The Voice, Radia 100, Pop FM i My Rock w wersji bez reklam oraz do 30 kanałów online.
RMF Classic+ odznacza się:
- brakiem bloków reklamowych,
- dodatkowymi audycjami – od poniedziałku do piątku, między 20 a 23 słuchacz ma do wyboru nie tylko tradycyjny stream, ale również RMF Classic+ Ballady, RMF Classic+ Piosenki Filmowe oraz RMF Classic+ Muzyka Klasyczna,
- możliwością odsłuchania przegapionych audycji do 30 dni wstecz,
- dodatkowymi podcastami,
- wyższą jakością streamu niż wersja bezpłatna.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.