dodano: 2024-04-23 10:39 | aktualizacja:
2024-04-23 15:04
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Viaplay Group/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wzrost liczby subskrybentów Viaplay w Polsce w skali roku
Warto zauważyć, że od 2024 roku zmienił się sposób raportowania liczby subskrybentów
Viaplay Group. Dotychczas osobno podawano liczbę subskrybentów na rynkach nordyckich (Nordics) i na rynkach międzynarodowych (international). Teraz jest to liczba subskrybentów na kluczowych rynkach (core) oraz liczba na pozostałych rynkach (non-core), czyli tych, z których Viaplay zamierza wyjść.
Non-core obejmuje:
kraje bałtyckie (Estonia, Litwa, Łotwa), z których Grupa wycofała się 1 lutego br.,
Wielką Brytanią, z której wycofała się w kwietniu br., oraz
Polskę, z której wycofa się latem 2025 roku. W przeciwieństwie do dotychczas raportowanej liczby international, liczba non-core nie obejmuje Viaplay Select oraz Holandii, w której Viaplay postanowiła pozostać. Zatem liczba
core obejmuje: rynki z Viaplay Select, Holandię oraz kraje nordyckie (Danię, Finlandię, Islandię, Norwegię i Szwecję).
Dzięki nowej metodzie raportowania dowiedzieliśmy się, że
na koniec 2023 roku Viaplay miała 737 tys. subskrybentów w Holandii i rynkach z Viaplay Select oraz
1,659 mln w Polsce, krajach bałtyckich i Wielkiej Brytanii.
W pierwszym kwartale 2024 roku liczba subskrybentów w Polsce, krajach bałtyckich i Wielkiej Brytanii spadła o 35 tys. do 1,624 mln, za to nieznacznie wzrosła w skali roku - o 3 tys.
Przychody Viaplay Group ze sprzedaży na rynkach non-core za pierwszy kwartał 2024 roku wyniosły
298 mln SEK w porównaniu z 258 mln SEK rok wcześniej. Jak informuje Grupa, wzrost ten przede wszystkim wynika z
wyższej w skali roku liczby subskrybentów w Polsce i podwyżki ceny w tym kraju.
W raporcie za II kwartał 2024 roku powinniśmy się dowiedzieć, ilu subskrybentów Viaplay ma w samej Polsce, ponieważ nie będą już uwzględniane liczby z krajów bałtyckich i Wielkiej Brytanii, z których Grupa się wycofała.
Na koniec marca 2024 roku Viaplay Group miała
6,475 mln subskrybentów, w tym 4,850 mln w krajach nordyckich i Holandii oraz wspomniane 1,624 mln w Polsce, krajach bałtyckich i Wielkiej Brytanii, w porównaniu z 6,502 mln na koniec 2023 roku, w tym odpowiednio 4,843 mln i 1,659 mln dla poszczególnych rynków.
Jak informuje Viaplay, liczba subskrybentów w Holandii wzrosła w pierwszym kwartale wraz ze startem nowego sezonu Formuły 1, za to spadła w krajach nordyckich.
Przychody ze sprzedaży na rynkach core za pierwszy kwartał 2024 roku wyniosły
4,459 mld SEK w porównaniu z 4,279 mld SEK rok wcześniej. Spadek rok do roku spowodowany był niższą liczbą subskrybentów w związku z zakończeniem nierentownych kampanii marketingowych, a także spadkiem liczby subskrybentów D2C (direct-to-consumer), co zostało częściowo skompensowane wzrostem liczby subskrybentów B2B (business-to-business) i podwyżką cen.
- Ukończyliśmy sprzedaż naszej działalności w Wielkiej Brytanii i sprzedaż biznesu Paprika oraz opuściliśmy kraje bałtyckie, przenosząc bazę subskrybentów i udzielając sublicencji na portfolio sportowe. Polska będzie naszą jedyną działalnością non-core do czasu opuszczenia tego rynku w połowie 2025 roku - powiedział Jørgen Madsen Lindemann, prezes i dyrektor generalny Viaplay Group.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.