Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Rynek płatnej telewizji w Hiszpanii osłabił się, ponieważ brak dynamizmu temu drogiemu pakietowi ( przyp. red. Digital+). Jego monopol ogranicza rozwój całego rynku – powiedział Eugenio Galdon na konferencji w Madrycie.
Galdon dodał, że po 16 latach płatnej telewizji w Hiszpanii, tylko 15 proc. populacji będącej w jej zasięgu, korzysta z tego typu serwisów. W innych krajach odsetek ten wynosi od 50 do 70 proc. W Stanach Zjednoczonych 70 proc. mieszkańców korzysta z usług pay-tv, a 30 proc. ogląda jedynie komercyjne serwisy.
W Hiszpanii płatna telewizja dostępna jest jedynie w 12 proc. domostw, podczas gdy aż w 88 proc. dominują darmowe kanały telewizyjne. Zdaniem Galdona, tylko nowe technologie telewizyjne (w tym DVB-T) mogą przełamać dominującą pozycję Sogecable. Firma ta w ostatnim czasie ma kłopoty finansowe. Fuzja Via Digital i Canal Satellite Digital nie przyniosła zamierzonych profitów. Po jakimś czasie liczba abonentów okazała się także mniejsza niż wcześniej planowano.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.