Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W poniedziałek, 14 marca br. 168 stacji radiowych w całej Polsce wyemitowało dwa charytatywne bloki reklamowe dla Ukrainy. Całkowity przychód z akcji - 300 tys. zł, zostanie przekazany Polskiej Misji Medycznej.
Każda ze stacji należąca do czterech grup radiowych, które zorganizowały akcję: Grupy Eurozet, Grupy Radiowej Agory, Grupy RMF i Grupy ZPR Media, przekazała na jej rzecz 360 sekund swojego czasu reklamowego. „Bloki charytatywne” można było usłyszeć w 168 stacjach - ogólnopolskich, ponadregionalnych i lokalnych. Spoty - cegiełki (każdy sprzedawany po 20 tys. zł) kupili reklamodawcy będący właścicielami 15 marek: Audioteka, BP, Bricomarché, HBO Max, Intermarché, Kaufland, Koral, Lidl, M1, Media Expert, Media Markt, Melitta, Orange, Polski Koncern Naftowy Orlen i Ravi.
- Już w kilka godzin po rozesłaniu do naszych partnerów i klientów informacji o uruchomieniu porannego „Bloku charytatywnego” cały dostępny czas został sprzedany
- mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający Tandem Media, brokera Grupy Radiowej Agory (GRA).
- Odzew od naszych klientów na tę inicjatywę był błyskawiczny i pozytywny, dlatego od razu zdecydowaliśmy się jako I Love Radio przekazać kolejne minuty na rzecz akcji i uruchomić drugi, popołudniowy „Blok charytatywny”
- mówi Ewa Rosiewicz, członek zarządu i dyrektor biura reklamy Eurozetu.
- Jesteśmy bardzo wdzięczni reklamodawcom, ale też domom mediowym i i agencjom, które od razu włączyły się do projektu i zdecydowały się wspólnie z nami pomagać Ukrainie
- dodaje Tomasz Ramza, dyrektor generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF (Bauer Media Group).
- W sumie do akcji włączyło się 15 marek, dzięki którym udało nam się uzbierać aż 300 tys. złotych. W całości zostaną one przekazane na rzecz Polskiej Misji Medycznej
- zapowiada Jacek Kapela, dyrektor handlowy do spraw sprzedaży krajowej w Grupie Radiowej Time (Grupa ZPR Media).
Polska Misja Medyczna od ponad 20 lat zajmuje się pomocą humanitarną i rozwojową na całym świecie. Aktualnie prowadzi zbiórkę środków na pomoc Ukrainie. Głównym celem jest pilna odpowiedź na potrzeby mieszkańców w obszarach dotkniętych działaniami zbrojnymi.
Radiowe „Bloki charytatywne” nadano w sumie w dwóch pasmach: 9:00-10:00 i 14:00-15:00. W sumie przekaz mógł dotrzeć do ponad 8 mln Polaków - zasięg 168 stacji biorących udział w akcji w tym czasie to 8,3 mln osób, a łączny udział w czasie słuchania tych rozgłośni wynosi 74 proc.
Inicjatywa wsparcia Ukrainy poprzez emisję „Bloków charytatywnych” została skoordynowana przez porozumienie I Love Radio, tworzone przez cztery grupy radiowe: Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF i Grupę ZPR Media.
Wydarzenie odbyło się w związku z wciąż trwającym atakiem wojskowym Rosji na Ukrainę.
Dodatkowo porozumienie I Love Radio co roku emituje „Charytatywny blok reklamowy”, który można usłyszeć 11 kwietnia, kiedy to obchodzony jest Polski Dzień Radia. Przez 5 lat trwania akcji zebrano 420 tys. zł dla dzieci z wadami słuchu (dane za I Love Radio)
(więcej tutaj).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.