dodano: 2022-09-17 19:57 | aktualizacja:
2022-09-17 21:23
autor: RO |
źródło: telesatellite.com
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wśród podjętych środków jest kampania reklamowa, uruchomiona w piątek, 16 września br. w różnych mediach, zwłaszcza w Internecie. TF1 prezentuje główne możliwości oglądania swoich kanałów.
Kampania jest wyraźnie wojowniczym aktem wymierzonym przeciwko
CANAL+.
TF1 wydaje pieniądze, aby przekierować klientów
CANAL+ do innych operatorów. Jest to pierwszy taki przypadek i raczej nie poprawi relacji między stronami.
Wręcz przeciwnie, kampanię można uznać za akt komercyjnej ingerencji TF1 w Canal+. Można założyć, że druga strona tego nie odpuści.
W dodatku znaczna część utraconej widowni
TF1 żyje poza granicami Francji. Dotyczy to w szczególności Portugalii, gdzie mieszka duża liczba emigrantów i nie mogą oni już odbierać
TF1 w
TNT SAT, a zasięg
Fransat kilka lat temu uległ drastycznej zmianie po przejściu
na wiązkę transalpejską satelity Eutelsat 5 West B (5°W). Podobna sytuacja dotyka francuskojęzycznych odbiorców w krajach Maghrebu.
Przypomnijmy, że zawarta w 2018 r.
umowa dystrybucyjna TF1 Group z Canal+ wygasła 31 sierpnia 2022 roku. W nowej umowie
TF1 zażądała od
CANAL+ 13 mln euro za nadawanie darmowych kanałów
TF1,
TMC,
TFX,
TF1 Séries Films,
LCI i usługi
MYTF1 na platformach
TNT SAT i
CANAL+. Z powodu braku porozumienia,
CANAL+ wyłączył wszystkie kanały i usługi ze swoich ofert tłumacząc decyzję tym, że akceptacja przyniosłaby duże podwyżki dla abonentów.
Obie strony toczą spór przed Sądem Handlowym w Paryżu.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.