reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Netflix wraca do wzrostów

dodano: 2022-10-19 10:16 | aktualizacja: 2022-10-19 14:40
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Netflix/satkurier.pl

Netflix Netflix miał na koniec września br. 223,1 mln subskrybentów, wynika z raportu opublikowanego przez dostawcę tej platformy streamingowej. W trzecim kwartale liczba jego użytkowników wzrosła o 2,4 mln. Tym samym Netflix wyrwał się z trwającego dwa kwartały okresu spadków. - Po trudnej pierwszej połowie roku wierzymy, że jesteśmy na drodze do ponownego przyspieszenia wzrostu. Kluczem jest zadowolenie subskrybentów - czytamy w liście do akcjonariuszy.

Netflix
Netflix


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie liczba subskrybentów Netflixa na koniec września br. wyniosła 73,4 mln (z nieznacznym wzrostem w trzecim kwartale o 0,1 mln), w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki wyniosła 73,5 mln (+0,5 mln), w Ameryce Łacińskiej 40 mln (+0,3 mln), a w regionie Azji-Pacyfiku 36,2 mln (+1,4 mln).

Netflix prognozuje, że w czwartym kwartale tego roku dołączy 4,5 mln subskrybentów. Jednocześnie dodając, że będzie to jego ostatnia prognoza dotycząca liczby użytkowników - od 2023 roku skupi się w swoich przewidywaniach wyłącznie na wskaźnikach finansowych, takich jak przychody, zysk operacyjny, marża operacyjna czy zysk netto.

Jak czytamy w liście do akcjonariuszy, wśród anglojęzycznych produkcji hitem trzeciego kwartału okazał się 4. sezon serialu „Stranger Things”, który wygenerował 1,35 mld obejrzanych godzin. Na drugim miejscu uplasował się „Potwór: Historia Jeffreya Dahmera” (824 mln godzin). Duże zainteresowanie wzbudził również „Sandman” (351 mln godzin) i 5. sezon „Cobra Kai” (270 mln obejrzanych godzin).

- Jak rozmawialiśmy w ciągu ostatnich kilku kwartałów, poprawa naszej strategii cenowej jest ważnym celem na najbliższy czas - poinformował Netflix. Dodając, że w zeszłym tygodniu Netflix ogłosił, iż 1 listopada br. uruchomi subskrypcję z reklamami (plan Basic with Ads) w Kanadzie i Meksyku; 3 listopada w Australii, Brazylii, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Korei, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych; 10 listopada w Hiszpanii. Łącznie na te 12 rynków przypada około 140 mld dol. wydatków na reklamę marki w telewizji i streamingu, czyli ponad 75 proc. globalnego rynku (z wykluczeniem Rosji i Chin, gdzie Netflix nie oferuje swoich usług). Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych plan subskrypcji z reklamami (około 5 minut na godzinę) będzie kosztował 6,99 dol. miesięcznie.

Warto dodać, że wraz z wprowadzeniem planu Basic with Ads, najniższa dostępna jakość w Netflixie na wyżej wymienionych rynkach zostanie podniesiona z SD 480p do HD 720p. Dotyczy to zarówno planu Basic with Ads, jak i Basic. W planie Standard nadal to będzie HD 1080p, a w premium 4K+HDR.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii VOD/OTT


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

389 zł Więcej...

Odbiornik TechniSat DIGIPLUS UHD S

DIGIPLUS UHD S to najnowszy flagowy dekoder uznanej, niemieckiej firmy...

1 190 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...