dodano: 2022-10-19 10:16 | aktualizacja:
2022-10-19 14:40
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Netflix/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie liczba subskrybentów
Netflixa na koniec września br. wyniosła
73,4 mln (z nieznacznym wzrostem w trzecim kwartale o 0,1 mln), w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki wyniosła
73,5 mln (+0,5 mln), w Ameryce Łacińskiej
40 mln (+0,3 mln), a w regionie Azji-Pacyfiku
36,2 mln (+1,4 mln).
Netflix prognozuje, że w czwartym kwartale tego roku dołączy 4,5 mln subskrybentów. Jednocześnie dodając, że będzie to jego ostatnia prognoza dotycząca liczby użytkowników - od 2023 roku skupi się w swoich przewidywaniach wyłącznie na wskaźnikach finansowych, takich jak przychody, zysk operacyjny, marża operacyjna czy zysk netto.
Jak czytamy w liście do akcjonariuszy, wśród anglojęzycznych produkcji hitem trzeciego kwartału okazał się
4. sezon serialu „Stranger Things”, który wygenerował 1,35 mld obejrzanych godzin. Na drugim miejscu uplasował się
„Potwór: Historia Jeffreya Dahmera” (824 mln godzin). Duże zainteresowanie wzbudził również
„Sandman” (351 mln godzin) i
5. sezon „Cobra Kai” (270 mln obejrzanych godzin).
-
Jak rozmawialiśmy w ciągu ostatnich kilku kwartałów, poprawa naszej strategii cenowej jest ważnym celem na najbliższy czas - poinformował Netflix. Dodając, że w zeszłym tygodniu Netflix ogłosił, iż 1 listopada br. uruchomi subskrypcję z reklamami (plan
Basic with Ads) w Kanadzie i Meksyku; 3 listopada w Australii, Brazylii, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Korei, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych; 10 listopada w Hiszpanii. Łącznie na te 12 rynków przypada około 140 mld dol. wydatków na reklamę marki w telewizji i streamingu, czyli ponad 75 proc. globalnego rynku (z wykluczeniem Rosji i Chin, gdzie Netflix nie oferuje swoich usług). Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych plan subskrypcji z reklamami (około 5 minut na godzinę) będzie kosztował 6,99 dol. miesięcznie.
Warto dodać, że wraz z wprowadzeniem planu Basic with Ads, najniższa dostępna jakość w Netflixie na wyżej wymienionych rynkach zostanie podniesiona z SD 480p do
HD 720p. Dotyczy to zarówno planu Basic with Ads, jak i Basic. W planie Standard nadal to będzie HD 1080p, a w premium 4K+HDR.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.