Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
– Chociaż jesteśmy otwarci na rozważenie różnych opcji strategicznych dla naszych liniowych biznesów, to w chwili obecnej The Walt Disney Company nie podjęła żadnej decyzji dotyczącej sprzedaży ABC ani jakiejkolwiek innej nieruchomości, a wszelkie raporty na ten temat są bezpodstawne, czytamy w oświadczeniu The Walt Disney Company z 14 września 2023 roku.
Odejście od telewizji liniowej byłoby radykalną zmianą dla
Disney'a. Jednak faktem jest, że biznes telewizji kablowej w USA, który od dawna jest bardzo dochodowy, kurczy się.
Disney stawia na streaming, aby dotrzeć bezpośrednio do konsumentów. Jednak aktywność streamingowa wokół usługi
Disney+ jest nadal na minusie i jak dotąd wciąż finansowana z dochodów linearnej telewizji.
Przychody spadają.
W ostatnim kwartale 2023 r. przychody z klasycznej telewizji spadły o 7% do 6,7 mld dolarów. Wynik operacyjny spadł o 23% do 1,9 mld dolarów. Tymczasem przychody z transmisji strumieniowej wzrosły o 9% do 5,5 mld dolarów ze stratą operacyjną w kwocie 512 mln dolarów. W tej sytuacji dyrektor generalny
The Walt Disney Company, Bob Iger, chce taniej produkować treści dla serwisu streamingowego i już nakazał, aby tańsze były seriale i filmy ze świata komiksów
Marvela oraz uniwersum
„Gwiezdnych Wojen”.
Tymczasem
Disney nie spodziewa się już osiągnięcia celu od 215 do 245 mln subskrybentów swojej oferty streamingowej w 2024 roku. Cel ten został założony w 2022 roku. W ostatnim kwartale 2023 r. liczba użytkowników
Disney+ wzrosła ze 104,9 do 105,7 mln.
Bloomberg poinformował również, że amerykański producent telewizyjny Byron Allen zaoferował
Disney'owi 10 mld dolarów za
ABC oraz kanały telewizyjne
FX i
National Geographic.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.