dodano: 2023-10-24 11:27 | aktualizacja:
2023-10-24 14:54
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Orange Polska/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jest to pierwszy raport finansowy
Orange Polska, odkąd
prezesem spółki jest Liudmila Climoc. Wcześniej, przed 1 września br. to stanowisko obejmował Julien Ducarroz.
– Nasze wyniki w trzecim kwartale pokazują, że firma dobrze sobie radzi pomimo trudnych warunków makroekonomicznych. Wszystkie kluczowe usługi pozyskały więcej klientów niż w poprzednim kwartale, a jednocześnie w dobrym tempie rośnie wartość.
Bardzo cieszymy się z uzyskania licencji na częstotliwości 5G w paśmie C. To milowy krok w naszej działalności, który otworzy nowe możliwości w zakresie świadczenia usług dla klientów oraz znacząco poprawi pojemność naszych sieci mobilnych. To będzie impuls dla całej polskiej gospodarki, ponieważ cyfryzacja jest istotnym czynnikiem jej wzrostu. Chcemy zapewnić naszym klientom to co najlepsze w 5G, czekają nas znaczące inwestycje.
Jestem pod wrażeniem osiągnięć Orange Polska w ubiegłych latach i konsekwentnej realizacji strategii .Grow. Okazała się ona skuteczna, nawet w trudnych warunkach, jakie przyniosły wydarzenia ostatnich lat. Jesteśmy zdeterminowani, by wspólnie ją kontynuować i osiągnąć założone cele
– powiedziała Liudmila Climoc, prezes Orange Polska.
Więcej klientów Światłowodu, Orange Love i usług mobilnych
Trzeci kwartał był udany pod względem komercyjnym. Przybyło 43 tys. klientów
Orange Światłowodu, a łącznie korzysta z usługi już
1,3 mln klientów w całym kraju. Zasięg zwiększył się o 219 tys. gospodarstw domowych – do
7,716 mln domów i mieszkań. Przybyło też 16 tys. użytkowników pakietów Orange Love oraz 62 tys. klientów abonamentowych głosowych usług mobilnych.
We wszystkich kluczowych usługach w bardzo dobrym tempie rośnie wskaźnik ARPO (Average Revenue Per Offer – średni przychód na ofertę). W przypadku usług konwergentnych dla klientów indywidualnych (B2C) było to 120 zł kwartalnego ARPO na miesiąc.
Kluczowe wyniki finansowe za III kwartał 2023 roku
Orange Polska osiągnął w III kwartale
przychody w wysokości
3,115 mld zł, na podobnym poziomie jak w analogicznym okresie ubiegłego roku - były one niższe o 0,3 proc. Solidne tempo wzrostu utrzymują kluczowe usługi telekomunikacyjne (+5 proc. rok do roku).
To był także kolejny dobry kwartał, jeśli chodzi o popyt na urządzenia, zwłaszcza smartfony z wyższej półki cenowej – przychody ze sprzedaży sprzętu wzrosły o 11 proc. rok do roku.
Po bardzo dobrej pierwszej połowie roku (wzrost przychodów o 20 proc. rok do roku) widać spowolnienie popytu na rynku ICT wynikające z trudnego otoczenia makroekonomicznego. Przychody z tego biznesu były niższe o 3 proc. rok do roku.
Podobnie jak w poprzednich kwartałach, wzrost EBITDAaL został wypracowany dzięki rosnącym przychodom z kluczowych linii biznesowych, co przełożyło się na wzrost marży bezpośredniej. Rosnący EBITDAaL przekłada się na wzrost
zysku netto, który w III kwartale wzrósł o 22,8 proc. do
237 mln zł, a po 9 miesiącach jest już wyższy niż w całym roku 2022.
Całościowe wyniki za pierwsze 9 miesięcy tego roku stanowią dobrą bazę dla osiągnięcia całorocznych celów w zakresie wzrostu przychodów i EBITDAaL.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.