dodano: 2024-02-23 21:11 | aktualizacja:
2024-02-26 11:06
autor: Jan Borejko |
źródło: Deutsche Telekom
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Deutsche Telekom rozbudowuje bazę telewizyjną w Niemczech i Europie
W 4. kwartale 2023 r. Magenta TV w Niemczech dodała
68 tys. klientów, co stanowi wzrost w stosunku do porównywalnego kwartału 2022 roku i więcej niż liczba pozyskanych dodatkowych klientów Internetu szerokopasmowego, która wyniosła 68 tys.
Tymczasem baza światłowodowych łączy szerokopasmowych firmy wzrosła w ciągu kwartału o
273 tys. klientów, kończąc na
12,9 mln.
W pozostałej części Europy Deutsche Telekom dodał 152 tys. klientów telewizyjnych, co daje łączną liczbę
4,3 mln abonentów. Liczba łączy szerokopasmowych wzrosła o 407 tys., zwiększając całkowitą liczbę łączy szerokopasmowych do 7 mln klientów.
W pozostałej części Europy
Deutsche Telekom dodał w ciągu kwartału 37 tys. klientów telewizji, w porównaniu z 76 tys. klientów dostępu do Internetu szerokopasmowego.
Spółka Deutsche Telekom odnotowała całkowite przychody za rok w wysokości 112 mld euro.
To oznacza
wzrost o 0,6%, i skorygowaną EBITDAaL w wysokości
40,5 mld euro, co oznacza wzrost o 3,6%, a
zysk netto wzrósł ponad dwukrotnie do 17,8 mld euro. Ten ostatni wynik został wzmocniony sprzedażą działalności DT w zakresie masztów komórkowych oraz Austrii. W 4. kwartale odnotowano stratę w wysokości 1 mld euro wynikającą z odpisów z tytułu utraty wartości pozostałych udziałów w austriackiej GD Towers w oparciu o stopy procentowe.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.