Na 11,240 GHz, pol. V satelity Eutelsat Hot Bird 13G (13°E) pojawił się kanał FTA eClutch Live, gdzie aktualnie nadawany jest materiał promujący niedawno uruchomiony pakiet kanałów esportowych. eClutch poszukuje partnerów (platformy satelitarne, sieci kablowe), by zaoferować kanały esportowe nowym grupom widzów.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
eClutch - pakiet kanałów esportowych
Najpierw, w marcu br. pakiet eClutch rozpoczął nadawanie przez satelitę Eutelsat 16A (16°E), a następnie w kwietniu pokazał się na satelitach Eutelsat 7 West A (7°W) i Eutelsat Hot Bird 13G (13°E).
Aktualnie eClutch na 13°E obejmuje 6 kodowanych w systemie Viaccess kanałów telewizyjnych o tematyce esportowej: Bigg TV, ESR24, Esports Legend, Ginx, Gametoon i Senemedia.
eClutch informuje, że stawia na cztery obszary działalności: kanały telewizyjne HD, treści VOD, kanały FAST (bezpłatna telewizja streamingowa z reklamami) oraz dedykowany kanał eClutch Live z esportem na żywo.
ESR24 to amerykański kanał esportowy, dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Oferuje treści lifestylowe, dokumentalne i poradnikowe, a także wydarzenia esportowe na żywo, podcasty, teleturnieje i seriale.
Ginx to najnowsze wiadomości ze świata esportu, wydarzenia na żywo, filmy dokumentalne i programy rozrywkowe na temat gier, esportu i gamingowego stylu życia.
Esports Legends nadaje filmy dokumentalne na temat ikonicznych wydarzeń esportowych i największych legend wśród graczy, oferując widzom dogłębne spojrzenie na historie i osobowości, które ukształtowały krajobraz esportu.
Gametoon to kanał telewizyjny SPI International poświęcony esportowi i grom. Widzowie znajdą w jego ofercie m.in. zapowiedzi najnowszych gier wideo, filmy typu let's play z czołowymi youtuberami i streamerami oraz relacje z najpopularniejszych na świecie turniejów esportowych.
- Naszą misją jest zrewolucjonizowanie wrażeń związanych z oglądaniem esportu - powiedział Arnaud Verlhac, dyrektor generalny eClutch. - Współpracując z tymi potężnymi kanałami, wyznaczamy nowy standard tego, czym może być rozrywka esportowa. Nasza europejska ekspansja to dopiero początek naszej podróży, mającej na celu łączenie fanów na całym świecie z ekscytującym światem esportu.
Globalny rynek esportu rośnie w zawrotnym tempie, a prognozy szacują, że do 2028 roku będzie miał ponad 856 mln użytkowników, informuje eClutch.
- Wkraczamy na nowe szlaki, rozszerzając swój zasięg poprzez transmisję satelitarną, dzięki czemu treści esportowe są dostępne nawet w regionach poza solidną infrastrukturą internetową. To odważne podejście pozwala eClutch dotrzeć do niewykorzystanych rynków i oferować treści esportowe widzom, którzy mogą nie mieć dostępu do niezawodnych usług transmisji strumieniowej w internecie - czytamy w komunikacie eClutch.
Pierwszym klientem eClutch jest albańska platforma płatnej telewizji DigitAlb z 16°E, która zaoferowała kanały eClutch swoim abonentom.