NASA TV zniknie z tradycyjnej telewizji [akt.]

dodano: 2024-08-17 20:25 | aktualizacja: 2024-08-29 16:04
autor: RO | źródło: NASA/satkurier.pl

NASA NASA od 28 sierpnia br. zaprzestanie emisji przez satelitę kanału NASA TV i skupi się na nowej usłudze streamingowej NASA+. Tradycyjny kanał Amerykańskiej Agencji Kosmicznej opuści m.in. satelitę Eutelsat Hot Bird 13°E. Widzowie otrzymują stosowną informację na ekranie.

Kosmiczne wpadki NASA Planete+ satelita

Całodobowy kanał w wysokiej rozdzielczości NASA TV HD ruszył 19 lipca 2010 r., oferując ekskluzywne materiały HD, takie jak relacje na żywo z wynoszenia promów kosmicznych, satelitów, zdjęcia satelitarne Ziemi, itp.

Powodem zamknięcia NASA TV jest fakt, że uruchomiona w listopadzie 2023 r. usługa streamingowa NASA+ zyskała 4-krotnie większą oglądalność niż tradycyjny kanał telewizyjny. - We wszechświecie szybko zmienia się sposób, w jaki konsumujemy informacje. NASA+ pomaga inspirować i łączyć się z naszym obecnym pokoleniem odkrywców: pokoleniem Artemis - powiedział Marc Etkind z Biura Komunikacji NASA.

Usługa streamingowa NASA+ jest całkowicie bezpłatna i nie zawiera reklam.
Widzowie mogą uzyskać do niej dostęp za pośrednictwem aplikacji mobilnej NASA na iOS i Androida lub aplikacji na Roku, Apple TV lub Fire TV, jeżeli chcą oglądać na większym ekranie. W celu oglądania relacji na żywo i programów NASA na komputerze, użytkownicy mogą odwiedzić oficjalną stronę internetową w swoich przeglądarkach.

W przyszłości NASA+ będzie miejscem dla wszystkich filmów dokumentalnych i relacji NASA z wydarzeń na żywo.

Oprócz ogłoszenia zamknięcia kanału linearnego, NASA ujawniła zbliżający się skład nowych programów i transmisji na żywo. Jeden z nadchodzących filmów dokumentalnych „Planetary Defenders” porusza wysiłki ludzkości w zakresie wykrywania asteroid i obrony planetarnej, a „Our Alien Earth” pokazuje prace terenowe naukowców NASA w najbardziej ekstremalnych środowiskach na całym świecie, aby pomóc w odkrywaniu życia pozaziemskiego we wszechświecie.

NASA TV HD dociera do widzów satelitarnych w całej Europie przez satelitę Eutelsat Hot Bird 13G (13°E), częstotliwość 11,373 GHz, pol. H (SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK).

Nie ma informacji, czy powyższa decyzja wpłynie na emisję Nasa TV UHD z częstotliwości 10,727 GHz, pol. H (SR: 30000, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK). Przekaz 4K nie zawiera informacji w dole ekranu.

Przekaz kanału Nasa TV HD z informacją o zakończeniu emisji od 28.08.2024 r.

Aktualizacja:
NASA TV, ale i NASA TV UHD zakończyły nadawanie na satelicie. W ich miejscu nadawana jest plansza.
Podpis