reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Grupa Polsat Plus publikuje wyniki za II kwartał 2024

dodano: 2024-08-21 20:39
autor: Jan Borejko | źródło: Grupa Polsat Plus/satkurier.pl

Grupa Polsat Plus 21 sierpnia br. Grupa Polsat Plus przekazała swoje wyniki za II kwartał 2024 roku. W tym czasie zwiększyła zasięg usługi internetu stacjonarnego Plusa i Netii do ponad 10 mln gospodarstw domowych (23 mln osób). 5G Plusa również ma zasięg 23 mln osób, a 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s - 6 mln osób. - Inwestujemy w ofertę programową, w tym najlepszy sport oraz atrakcyjną ramówkę jesienną - mówi Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu.

Grupa Polsat Plus segment zielonej energii 11.04.2024


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Grupa Polsat Plus - najważniejsze wydarzenia w I połowie 2024 roku:

  • Dzięki nowym umowom hurtowego dostępu zasięg usługi internetu stacjonarnego Plusa i Netii wzrósł o blisko 50% - do ponad 10 mln gospodarstw domowych, czyli blisko 23 mln mieszkańców Polski.
  • W zasięgu 5G Plusa znajduje się również 23 mln mieszkańców Polski, a z jeszcze szybszego 5G Ultra może korzystać 6 mln osób. Dzięki planowanej agregacji nowego pasma C klienci Plusa zyskają Internet 5G z maksymalną prędkością technologiczną do około 2 Gb/s.
  • Grupa Polsat-Interia liderem Internetu w Polsce - w I półroczu Grupa Polsat-Interia była nieprzerwanie liderem w kategorii mobile oraz trzykrotnie osiągnęła największy zasięg wśród portali internetowych.
  • Grupa Polsat Plus nabyła nowe prawa sportowe. Telewizja Polsat kupiła wyłączne prawa do pokazywania przez kolejne 3 lata w Polsce nowego formatu Ligi Europy UEFA i Ligi Konferencji UEFA. Wszystkie mecze - 342 w sezonie - będą pokazywane w telewizji i streamingu wyłącznie w kanałach Polsat Sport Premium. Telewizja Eleven Sports pozyskała wyłączne prawa do transmitowania w Polsce piłkarskich rozgrywek Bundesligi i 2. Bundesligi od sezonu 2025/26 do końca 2028/29 i niewyłączną licencję na rundę wiosenną 2024/25.
  • Polsat Box i Plus oferują nowe pakiety streamingowe: All In Streaming w Plusie obejmuje dostęp do trzech popularnych platform: Disney+, Max i Polsat Box Go Plus za 49,99 zł/mies.; Stream+ w Polsat Box to dostęp do Disney+ oraz Max (w tym 3 kanałów HBO) w cenie 49,99 zł/mies., a abonenci Polsat Box mają też bezpłatny dostęp do kanałów i treści telewizyjnych ze swojego pakietu w serwisie Polsat Box Go.
  • Polsat Box i Netia wprowadziły do oferty nowy, oparty o platformę Android TV dekoder Soundbox 4K z wbudowanymi 4 głośnikami. W Polsat Box urządzenie jest przystosowane do odbioru kanałów telewizyjnych zarówno przez satelitę, jak i internet.
  • Grupa Polsat Plus i ZE PAK dokonały wspólnej inwestycji, w ramach której nabyły wszystkie udziały w spółkach realizujących projekt zespołu elektrowni wiatrowych o łącznej mocy przyłączeniowej około 500 MW. Jest to największy planowany zespół elektrowni wiatrowych na lądzie w Polsce.
  • W Gdańsku została uruchomiona trzecia w Polsce ogólnodostępna stacja tankowania wodoru NESO, dostępna dla autobusów, samochodów osobowych i ciężarówek. Korzystają z niej już pierwsze z 10 miejskich autobusów wodorowych NesoBus wyprodukowanych przez Grupę Polsat Plus i ZE PAK dla Gdańska.
  • Spółki z Grupy Polsat Plus podpisały umowę grantową na kwotę ok. 64 mln zł z Europejską Agencją Wykonawczą ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) na realizację projektu w obszarze wodoru. Obejmuje on budowę 5 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru rozmieszczonych przy drogach sieci TEN-T oraz instalacji do produkcji zielonego wodoru o łącznej mocy 5 MW.
  • W I półroczu br. OZE Grupy Polsat Plus wyprodukowały 421 GWh zielonej energii (116,4 GWh z wiatru, 45,2 GWh ze słońca, 259,3 GWh z biomasy) - o 43% więcej niż rok wcześniej.
  • Rozpoczął się rozruch techniczny farmy wiatrowej Przyrów o mocy 50,4 MW, zwiększającej uruchomione moce produkcyjne energii z wiatru do 150 MW.
 

- Nasz internet stacjonarny dociera już do blisko 10 mln mieszkań i domów, czyli blisko 23 mln osób. Sieć 5G Plusa obejmuje zasięgiem 23 mln mieszkańców Polski, a 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s - 6 mln. Inwestujemy w ofertę programową, w tym najlepszy sport oraz atrakcyjną ramówkę jesienną. Trwa rozruch techniczny naszej czwartej farmy wiatrowej, a w Gdańsku uruchomiliśmy trzecią po Warszawie i Rybniku stację tankowania wodoru NESO - mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.

Segment usług B2C i B2B - konsekwentna realizacja strategii multiplay

Na koniec II kwartału 2024 r. Grupa Polsat Plus oferowała 13,086 mln usług kontraktowych B2C (business-to-consumer - segment klientów indywidualnych), co przekłada się na wzrost o 9 tys. w skali kwartału i o 3 tys. w skali roku.

Liczba RGU dla usług kontraktowych B2C płatnej telewizji Grupy Polsat Plus wyniosła 4,749 mln, co stanowi kwartalny spadek wynoszący 55 tys. i roczny 146 tys. Ponadto Grupa świadczyła 6,317 mln usług kontraktowych B2C telefonii komórkowej (wzrost odpowiednio o 44 tys. i 99 tys.) oraz 2,02 mln usług internetu (wzrost o 20 tys. i 50 tys.).

Grupa miała na koniec II kwartału 2024 r. 5,758 mln klientów kontraktowych B2C (spadek o 14 tys. kwartał do kwartału i 90 tys. rok do roku) oraz 68,5 tys. klientów kontraktowych B2B (business-to-business - segment klientów biznesowych) - praktycznie tyle samo.

Przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł w ciągu kwartału o 0,60 zł (w ciągu roku o 3,40 zł) do 75,20 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) nieznacznie się zmniejszył do 7,5%. Wzrosło ARPU usług przedpłaconych - o 0,70 zł do 18 zł. ARPU dla segmentu B2B wyniosło 1,485 tys. zł (spadek w II kwartale o 5 zł, wzrost w ciągu roku o 22 zł).

Grupa Polsat Plus odnotowała również 2,609 mln usług przedpłaconych (spadek o 15 tys. kwartał do kwartału i o 47 tys. rok do roku), w tym 112 tys. usług przedpłaconych płatnej telewizji (odpowiednio spadek o 11 tys. i wzrost o 33 tys.), 2,473 mln telefonii komórkowej (spadek o 3 tys. i 75 tys.) oraz 24 tys. internetu mobilnego (spadek o 1 tys. i 5 tys.).

Liczba klientów usług multiplay (pakietowych) wzrosła w I kwartale 2024 r. o 11 tys., a w skali roku o 27 tys., do 2,477 mln. Liczba RGU posiadanych przez tych klientów wyniosła 7,52 mln. Odsetek klientów korzystających z pakietów multiplay praktycznie nie zmienił się i wyniósł 43%.
 

- Na wysokim, stabilnym poziomie blisko 2,5 mln, mimo niekorzystnych warunków rynkowych, pozostaje liczba abonentów korzystających z naszych usług łączonych. Stanowią oni 43% wszystkich naszych klientów, co jest bardzo dobrym wynikiem

- mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus.

- Skutecznie budujemy wartość i lojalność naszych klientów, w dużej części dzięki konsekwentnej realizacji strategii multiplay i popularyzacji 5G. Średni przychód od klienta wzrósł we wszystkich grupach naszych klientów: kontraktowych B2C, B2B i prepaid, a wskaźnik odejść klientów utrzymuje się na niskim poziomie 7,5%.

Segment mediowy: telewizja i online - Grupa Polsat-Interia liderem w kategorii mobile

Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wyniosła ponad 22% w II kwartale br. (7,1% kanału głównego Polsat i 15% kanałów tematycznych) oraz 21,8% w I półroczu br. (7,1% kanału głównego Polsat i 14,7% kanałów tematycznych). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 4,8% do 361 mln zł w II kwartale oraz o 6,2% do 668 mln zł w I półroczu, a udział w rynku reklamy TV w obydwu okresach wyniósł 28,1%.

Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało w II kwartale co miesiąc średnio 20,4 mln użytkowników, którzy generowali 1,8 mld odsłon stron.
 

- To był bardzo dobry kwartał dla Telewizji Polsat. Odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki oglądalności wiosennej ramówki. Łączna oglądalność naszych kanałów wyniosła 22% w II kwartale i 21,8% w I półroczu. Nasze przychody reklamowe mocno wzrosły zarówno w II kwartale, jak i całym I półroczu - odpowiednio o 4,8% i 6,2% r/r - pomimo licznych wydarzeń sportowych transmitowanych przez naszą konkurencję

- mówi Piotr Żak, prezes zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus.

- Cały czas budujemy naszą pozycję w segmencie online. W I półroczu Grupa Polsat-Interia była nieprzerwanie liderem w kategorii mobile oraz trzykrotnie osiągnęła największy zasięg wśród portali internetowych - dodaje.

Segment zielonej energii - dynamiczny wzrost produkcji energii

W II kwartale br. Grupa Polsat Plus wyprodukowała 222 GWh zielonej energii (65 GWh z wiatru, 33 GWh ze słońca i 124 GWh z biomasy) - o 53% więcej r/r. Łącznie w I półroczu było to 421 GWh zielonej energii (116,4 GWh z wiatru, 45,2 GWh ze słońca, 259,3 GWh z biomasy) - o 43% więcej r/r.
 

- Odnotowujemy dynamiczny wzrost produkcji zielonej energii. W I półroczu wyprodukowaliśmy 421 GWh zielonej energii - o ponad 40% więcej niż w ubiegłym roku. Wyniki finansowe segmentu zielonej energii są bardzo dobre - w I półroczu wygenerował aż 121 mln zł EBITDA - mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. - Zgodnie z założeniami uruchamiamy kolejne moce produkcyjne farm wiatrowych. W lutym rozpoczęliśmy rozruch techniczny farmy w Człuchowie o mocy 72,6 MW, a pod koniec czerwca farmy Przyrów o mocy 50,4 MW - dodaje.

Po Warszawie i Rybniku stacja wodorowa NESO została uruchomiona w Gdańsku, a kolejne powstają w Gdyni, Wrocławiu i Lublinie. Fabryka autobusów wodorowych w Świdniku wyprodukowała NesoBusy dla Rybnika (20 sztuk) i Gdańska (10 sztuk), a w trakcie realizacji jest zamówienie dla Chełma (26 sztuk).

Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus

Przychody Grupy Polsat Plus wzrosły w II kwartale o 5% r/r do ok. 3,5 mld zł, zysk EBITDA wzrósł o 8,3% do 865 mln zł, a zysk netto wyniósł 176 mln zł.
 

- To był bardzo dobry kwartał pod względem wyników finansowych - przychody oraz zysk EBITDA Grupy wzrosły rok do roku odpowiednio o 5% i 8,3%. Segment zielonej energii silnie „dokłada się” do wyników Grupy - tylko w II kwartale wygenerował 324 mln zł przychodów oraz 71 mln zł EBITDA. Konsekwentna realizacja strategii multiplay miała odzwierciedlenie we wzroście ARPU we wszystkich grupach klientów oraz wzroście przychodów detalicznych o 3%. Rynek reklamy TV silnie rośnie, a my razem z nim

- mówi Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu i wiceprezes zarządu ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

649 zł Więcej...