– W Polsce powstaje coraz więcej ogólnodostępnych punktów ładowania. W I połowie 2024 r. przybyło ich ok. 1,3 tys., czyli o 80% więcej niż w I połowie roku 2022. Mimo to Polska nadal jest bardzo daleko od wypełnienia wymogów unijnych wynikających z rozporządzenia AFIR, czego przykładem jest choćby fakt pokrycie sieci bazowej TEN-T (na lata 2025 i 2027) w zakresie stref ładowania dla pojazdów osobowych i dostawczych są aktualnie zrealizowane odpowiednio w zaledwie ok. 8% i 2%. Jeszcze gorzej jest w przypadku pokrycia stref ładowania dla pojazdów eHDV, które jest spełnione w 0%. To konsekwencja licznych barier regulacyjno-systemowych. Bez ich usunięcia jest praktycznie pewne, że celów AFIR nie będziemy w stanie zrealizować terminowo
– podkreśla Aleksander Rajch, Członek Zarządu PSNM.
- Celem Visa jest opracowywanie produktów i rozwiązań, które pomagają ludziom i firmom przejść na zrównoważoną konsumpcję. Europa jest obecnie wiodącym i najszybciej rozwijającym się rynkiem usług ładowania pojazdów elektrycznych, który szybko ewoluuje, a firmy poszukują coraz lepszych rozwiązań dla flot. Opracowaliśmy zaawansowane rozwiązanie mobilne Visa Fleet 2.0., którego celem jest uproszczenie płatności biznesowych poprzez lepsze zarządzanie wydatkami, kontrolę kosztów paliwa i utrzymania flot. Połączenie tej innowacyjnej technologii płatności z siecią akceptacji kart Visa pozwala nam znacznie uprościć procesy, które były niegdyś bardzo uciążliwe. Cieszymy się, że w ten sposób możemy przesuwać granice tego, co jest możliwe w obszarze płatności flotowych i mobilnych
- mówi Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.
– Zbyt małe tempo zmian w zakresie infrastruktury ładowania to przede wszystkim wynik przeszkód o charakterze regulacyjnym i systemowym. Do najważniejszych zalicza się m.in. wskazywanie miejsca przyłączenia w znacznej odległości od planowanej lokalizacji stacji ładowania (granicy nieruchomości), co oznacza bardzo wysokie koszty budowy przyłączy (często o długości kilku kilometrów) po stronie operatorów, w wielu przypadkach uniemożliwiające (z przyczyn finansowych oraz operacyjnych) realizację inwestycji infrastrukturalnych. Dodatkowo, rozwój sieci stacji ładowania utrudniają również odległe (proponowane przez OSD) terminy budowy przyłączy, wykraczające poza terminy określone w AFIR. Skutkują one najdłuższym w UE czasem uruchamiania stacji ładowania, który w przypadku wielopunktowych hubów wysokiej mocy często wynosi nawet 3 lata
– podkreśla Jan Wiśniewski, Dyrektor Centrum Badań i Analiz PSNM.
Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC
Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...
385 zł Więcej...Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X
Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...
569 zł Więcej...Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream
Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...
1 230 zł Więcej...