dodano: 2007-03-18 13:56 | aktualizacja:
2007-03-19 11:45
autor: Magdalena Mazurek |
źródło: adtv
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Platforma satelitarna Ruperta Murdoch'a przechwyciła 3,5 proc. z dziennej normy widzów Mediaset, podczas gdy telewizji publicznej RAI zabrała tylko 1,5 proc. Pomimo dynamicznego rozwoju, ITMedia przewiduje, że dochód z włoskiego rynku telewizyjnego spadnie z obecnych 35 proc. do 33 proc. w 2008 r.
W tym samym czasie szacuje się, że przypływy Sky Italia wzrosną do 30 proc. Do 2008 roku włoski rynek telewizyjny będzie wart 9.2 miliardy euro włączając w to DVB-H i IPTV.
Inne badania przeprowadzone przez Studio Frasi (opracowane na podstawie danych z Auditel'u) wykazały, że kanały naziemnej TV zanotowały dzienny spadek procentu liczby widzów z 92.64 proc. w 2000 do 87.02 proc. w 2006 podczas, gdy liczba odbiorców Sky Italia, powiększyła się z 2.43 proc. w 2003 do 6.66 proc. w 2006.
Próbując zapobiec szkodom, Mediaset stworzyło nową strategię opartą na 3 punktach:
1. poprawa oferty kanałów - 'Projekt ośmiu kanałów' (8 kanałów za 8 euro miesięcznie, oferujące filmy, bajki i programy dla kobiet),
2. zdobyć nowych producentów zawartości (np. Endemol) i kreatywnych tworców programów.
3. zróżnicować swoją działalność i zacząć współpracę z telefonią komórkową.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.