dodano: 2007-10-31 12:44 | aktualizacja:
2007-10-31 21:59
autor: Anita Dąbek |
źródło: broadbandtvnews
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Los Angeles ma największą penetrację wśród gospodarstw domowych zdolnych do odbioru HD - 20,4 proc., a Nowy Jork ma największą penetrację wśród gospodarstw domowych odbierających HD - 17,5 proc. Z 112,8 mln gospodarstw domowych, 15,5 mln zdolna jest do odbioru HD, a 12,73 mln HD odbiera.
W Stanach Zjednoczonych oferta programowa HD dostępna jest poprzez platformy DTH - DirecTV i DISH Network, kablowo i w DVB-T.
Wcześniejsza ankieta Nielsen pokazała, że właściciele telewizorów HD są bardziej zadowoleni z jakości obrazu telewizji HD niż z wielkości wyboru oferty programowej HD. Discovery HD postrzegany jest jako kanał oferujący najlepszą jakość.
Według tegorocznej ankiety dotyczącej HD przeprowadzonej przez Nielsen Media Research, 85 proc. właścicieli HD dało jakości obrazu ocenę 4 lub 5 (5 - doskonała i 1-słaba), ale zaledwie 39 proc. tak samo oceniło wybór oferty programowej.
Kobiety są pozytywniej ustosunkowane do jakości obrazu HD niż mężczyźni. Istnieje też różnica pomiędzy opiniami abonentów sieci kablowych a satelitarnych. Respondenci byli mniej zadowoleni z aktualnej liczby kanałów HD, które odbierają - poniżej 40 proc. było trochę albo bardzo zadowolone z ilości/wyboru oferty programowej HD.
Sport i filmy są kategoriami najczęściej oglądanymi w HD. 12 proc. respondentów wskazało, że nigdy nie oglądali filmów w jakości HD w swoich domach. Muzyka i reality show są na końcu listy najczęściej oglądanej zawartości HD. ESPN HD jest najpopularniejszym kanałem sportowym, Discovery HD - najczęściej oglądanym kanałem dokumentalnym, a HBO HD - najczęściej oglądanym kanałem filmowym.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.