reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wyniki Multimedia Polska za 1Q 2009

dodano: 2009-05-15 16:08 | aktualizacja: 2009-05-15 18:16
autor: Anita Dąbek | źródło: Multimedia Polska

Multimedia Polska Multimedia Polska opublikowała swoje wyniki finansowe za I kwartał 2009 r. Przychody spółki wzrosły o 10 proc. do 126,6 mln zł w porównaniu do tego samego okresu 2008 r. Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 8 proc. i wyniósł 61,3 mln zł. Liczba sprzedawanych usług (RGU) zwiększyła się w I kwartale 2009 r. o 15,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r. i wyniosła 1,16 mln.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Dynamicznie rośnie liczba RGU telewizji cyfrowej (DTV), których na koniec I kwartału było 81 tys. tj o 45 tys. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie rośnie przeciętny miesięczny przychód na abonenta korzystającego z DTV. W I kwartale było to 22 zł czyli 1,8 zł więcej niż 3 miesiące wcześniej i ponad 9 zł więcej niż rok wcześniej.

- Dalszy dynamiczny, dwucyfrowy wzrost przychodów i liczby RGU w segmencie Internetu.

- Już 200 tys. RGU telefonii stacjonarnej z czego niemal połowa to linie telefoniczne VoIP.

- Rosnąca liczba pakietów usług potwierdzona kolejnym rekordowym wskaźnikiem RGU na abonenta, który w I kwartale 2008 r. wyniósł 1,75. Przed rokiem było to 1,57. Średni przychodów na abonenta (ARPU) wzrósł w ciągu roku z 58,5 zł do 61,4 zł na koniec I kwartału 2009 r.

- Skuteczna strategia aktywnych akwizycji przynosi wymierne efekty – wzrost zainteresowania ofertą Multimedia Polska w Warszawie.

- Koszty operacyjne utrzymywane pod kontrolą (OPEX). Dalszy spadek kosztu operacyjnego na RGU w ujęciu miesięcznym z 19,4 zł w I kwartale 2008 r. do 18,6 zł w I kwartale 2009 r.

Wyniki osiągnięte w I kwartale 2008 r. są dla nas satysfakcjonujące. Systematycznie zwiększamy skalę działalności, rośnie liczba sprzedawanych usług we wszystkich segmentach. To pozytywnie przekłada się na nasze przychody i zyski. Jest to o tyle ważne, że osiągamy dobre wyniki mimo spowolnienia gospodarczego oraz niekorzystnej dla nas sytuacji na rynku walutowym – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska - Wysoka efektywność naszej działalności to także wymierny efekt konserwatywnej polityki kosztowej, którą realizujemy od wielu miesięcy.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...