dodano: 2010-02-09 20:59 | aktualizacja:
2010-02-10 10:09
autor: Janusz Sulisz |
źródło: media2/PR
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Myśląc o rozwoju rozgłośnia wdraża projekty oparte o najnowsze rozwiązania technologicznie, zgodne z trendami na światowym rynku medialnym. Szeroka dostępność produktów Polskiego Radia w Internecie i na platformach satelitarnych z jednej strony ma zapewnić dodatkowe przychody, tak potrzebne w obecnej sytuacji finansowej firmy, z drugiej strony pozwoli na lepszą realizację założeń misyjnych.
Internet to przyszłość radia. Nie możemy tego nie zauważać jeśli chcemy nadal odgrywać wiodącą rolę wśród polskich nadawców. Dlatego wykorzystując własne zasoby i potencjał naszych pracowników chcemy jeszcze w tym roku zaproponować zupełnie nową ofertę, na miarę XXI wieku – mówi Jarosław Hasiński Prezes Polskiego Radia SA.
W 85. rocznice przyznania spółce Polskie Radio koncesji w sieci pojawi się 85 internetowych stacji radiowych. Choć w dużej części będą to kanały muzyczne nie jest to przedsięwzięcie stricte komercyjne. Oprócz autorskich pasm muzycznych, sygnowanych często przez gwiazdy Polskiego Radia, pojawią się kanały kabaretowe, kanały ze słuchowiskami i audiobookami oraz rozgłośnie dla dzieci. Ważne miejsce zajmie również muzyka poważna. Wśród dziesięciu kanałów poświęconych klasyce znajdzie się m.in. w ramach obchodów Roku Chopinowskiego pasmo poświęcone wyłącznie temu wybitnemu polskiemu kompozytorowi. Polskie Radio na niespotykaną dotychczas skalę będzie wykorzystywać własny dorobek. Po raz pierwszy tak szeroko dostępne w sieci będą radiowe archiwalia, zawierające blisko milion pozycji. Dzięki temu wybierając odpowiedni kanał usłyszymy m.in. najlepsze radiowe reportaże oraz unikalne materiały dokumentalne, nagrania słowne i muzyczne.
Nowatorskim na polskim rynku medialnym przedsięwzięciem jest projekt -
Radio na wizji, realizowany przez Radio Euro. Po zakończeniu procedury formalno – prawnej do końca br. roku na największych platformach satelitarnych pojawi się zupełnie nowa propozycja dla słuchaczy i widzów, przede wszystkim w wieku 25–45 lat. Bez wielkich finansowych, wykorzystując przede wszystkim własną infrastrukturę techniczną Polskie Radio zaoferuje kanał publicystyczno – rozrywkowy, będący połączeniem najlepszych cech i telewizji. Odbiorcy znajdą tam szybką informacją, znakomite wywiady oraz najlepsze klipy muzyczne.
Strategiczne projekty realizowane w jubileuszowym roku 85–lecia Polskiego Radia mają przynieść nową jakość dla słuchaczy. Będą oni mieli większy wybór i możliwość dopasowania stacji do własnych upodobań. Jednocześnie w trudnej sytuacji finansowej publicznego nadawcy otworzy to rozgłośni nowe możliwości współpracy z potencjalnymi reklamodawcami.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.