reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Przychody Multimedia Polska wyższe o 9 proc.

dodano: 2010-05-07 11:28 | aktualizacja: 2010-05-07 13:22
autor: Janusz Sulisz | źródło: Multimedia Polska

Multimedia Polska Multimedia Polska opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2010r. Przychody Multimedia Polska wzrosły w I kwartale 2010r. o 9% w stosunku do analogicznego okresu 2009r. osiągając 138,1 mln zł. Spółka odnotowała w I kwartale 2010 r. skorygowany zysk EBITDA na poziomie 72,9 mln zł, czyli 19% wyższym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
  • Szybszy od przychodów wzrost skorygowanego EBITDA, w kolejnym już kwartale, to efekt utrzymywania w ryzach kosztów operacyjnych.
  • W I kwartale 2010r. w ujęciu miesięcznym koszty operacyjne w przeliczeniu na sprzedaną usługę (RGU) wyniosły 17,5 zł, co oznacza spadek ok. 6,2% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.
  • Liczba RGU wzrosła na koniec I kwartału 2010r. o 7% do niemal 1,25 mln w porównaniu do stanu na koniec I kwartału 2009r.
  • Dalszy dynamiczny wzrost przychodów i liczby RGU w segmentach: telewizji cyfrowej (DTV), szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telefonii VoIP opartej o protokół internetowy.
  • Rosnąca liczba sprzedanych pakietów usług, potwierdzona kolejnym rekordowym wskaźnikiem RGU na abonenta, który w I kwartale 2010r. wyniósł 1,86. Przed rokiem było to 1,75.
  • Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wzrósł w ciągu roku o 4,7 zł miesięcznie do 66,1 zł w I kwartale 2010r.
  • Dalszy rozwój działalności w miastach objętych strategią aktywnej akwizycji: Warszawa, Toruń, Tarnów, Wrocław i Szczecin.
Uzyskane wyniki operacyjne i finansowe prezentuje poniższa tabela:



Kontynuujemy przyspieszony wzrost, który rozpoczął się w drugiej połowie ubiegłego roku. Potwierdza to w szczególności znaczący wzrost rentowności na poziomie EBITDA i zysku netto. Usprawnienie procesów zarządzania na wielu płaszczyznach daje oczekiwane efekty. Uzyskujemy też znaczące oszczędności optymalizując koszty interkonektowe i programmingowe - mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.

Niemal 20-proc. wzrost EBITDA

W I kwartale 2010r. skorygowany zysk EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja pomniejszony o jednorazowe zdarzenia) wyniósł 72,9 mln zł, co oznacza wzrost o 19% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Kwartalna marża EBITDA utrzymywała się na poziomie powyżej 50%. Szybki wzrost EBITDA to efekt restrykcyjnej polityki kosztowej prowadzonej konsekwentnie w poprzednich kwartałach. Spółka utrzymuje koszty w ryzach, a część z nich znacząco obniżyła jak np. koszty pasma (spadek o, 38% do 1,5 mln zł w I kwartale 2010r.) koszty programmingu spadły o 20% do 13,9 mln zł, natomiast koszty interkonektu zmniejszyły się o 15% do 4 mln zł.
W efekcie prowadzonych działań, w I kwartale 2010r. w ujęciu miesięcznym koszty operacyjne w przeliczeniu na sprzedaną usługę (RGU) wyniosły 17,5 zł, co oznacza spadek ok. 6,2% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Optymalna struktura przychodów utrzymana

Multimedia Polska osiągnęła w I kwartale 2010r. 138,1 mln zł przychodów (wzrost o 9% rok do roku). Wzrost przychodów to podobnie jak w poprzednich kwartałach w głównej mierze zasługa dynamiki wzrostów sprzedaży w segmencie telewizji (zarówno analogowej, jak i cyfrowej - DTV), szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telefonii VoIP.
Struktura przychodów utrzymuje się niezmiennie w optymalnych proporcjach. Około połowy stanowią wpływy ze sprzedaży usług telewizyjnych. Pozostała część pochodzi ze sprzedaży internetu i usług głosowych. Jednocześnie Multimedia Polska systematycznie zwiększa przychody na abonenta (ARPU). Miesięczny ARPU wyniósł w I kwartale 2010r. 66,1 zł, co oznacza wzrost o blisko 8% w porównaniu do I kwartału 2009r.

Pakiety wciąż w cenie

Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec I kwartału 2010r. wynosiła niemal 1,25 mln, co oznacza wzrost o 87 tys. w stosunku do stanu na koniec I kwartału 2009r. Z pakietu Triple Play (wszystkie trzy usługi) w I kwartale 2010 r. korzystało 91 tys. abonentów – ponad 22% więcej niż przed rokiem. W przypadku Double Play było to blisko 216 tys. klientów tj. o niemal 10% więcej niż w analogicznym okresie 2009r. Dzięki rosnącej popularności pakietów liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,75 w I kwartale 2009r. do 1,86 w I kwartale 2010r. Wskaźnik ten odnotował kolejny rekordowy poziom.



Aktywne działania marketingowe, efektywna polityka cenowa oraz stale rozbudowywana oferta przekłada się na utrzymanie pod kontrolą wskaźnika churn (wskaźnik rezygnacji klientów z usług). Dla przykładu spółka odnotowała w I kwartale 2010r. najniższy do tej pory kwartalny churn w segmencie usług głosowych (0,75% średniomiesięcznie).

Internet

W I kwartale 2010r. spółka miała 331 tys. internautów, czyli blisko 13% więcej niż rok wcześniej. Wartość przychodów w tym segmencie wyniosła w I kwartale 2010r. 35,3 mln zł, i rosła w podobnym tempie do przyrostu bazy abonentów internetowych tj. o 13%.

Segment internetu to wciąż najbardziej dynamicznie rosnący element naszego biznesu zarówno pod względem pozyskiwanych nowych abonentów i generowanych przychodów. Cieszy także utrzymywanie zadawalającej marży na tej usłudze mimo spadku cen. Jest to możliwe dzięki naszej konsekwencji w optymalizowaniu kosztów operacyjnych
– komentuje Andrzej Rogowski. Wielokrotnie wskazywaliśmy, że dobrze skonstruowana oferta dopasowana do oczekiwań rynku, to klucz do sukcesu. Dziś oprócz internetu stacjonarnego o szybkościach nawet do 120 MB/s nasi abonenci mogą korzystać z internetu mobilnego mobilNET. Oczekujemy, że także dzięki temu pozytywne tendencje w tym segmencie będę kontynuowane w przyszłości – dodaje.

Telewizja

Najbardziej istotny pod względem przychodów, segment telewizji również odnotowuje wzrosty. Wartość przychodów uzyskanych w tym segmencie wyniosła w I kwartale 2010r. 60,2 mln zł tj. o 6% więcej niż rok wcześniej. Na koniec I kwartału 2010r. spółka miała 694 tys. RGU telewizji, w tym już ponad 108,2 tys. użytkowników korzystających z telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV. Baza użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła o ponad 26% w ciągu roku.

Dwucyfrowy wzrost przychodów w tym segmencie, to wynik wzrostu liczby sprzedawanych usług, a także wzrostu przychodów z jednego gospodarstwa domowego. Z jednej strony nasi klienci migrują do wyższych pakietów, a z drugiej korzystają coraz chętniej z usług dodanych jak chociażby domowa wypożyczalnia filmów (VoD), kanały wysokiej rozdzielczości (HD) czy telewizja interaktywna aMazing – mówi Andrzej Rogowski.

Dzięki rosnącemu zainteresowaniu telewizją rośnie miesięczne ARPU zarówno dla usługi analogowej, jak i cyfrowej. W segmencie telewizji cyfrowej wyniosło 27,1 zł miesięcznie. Rok wcześniej było to 22 zł.

Usługi głosowe

Multimedia Polska odnotowuje stabilny poziom przychodów w segmencie usług głosowych. W I kwartale 2010r. wyniosły blisko 30 mln zł i były o 1,1 mln zł wyższe niż w analogicznym okresie 2009r.
Dzięki popularności usługi VoIP, Multimedia Polska po raz kolejny uzyskały wzrost liczby użytkowników telefonii stacjonarnej. Na koniec marca 2010r. spółka sprzedała 225 tys. usług głosowych, czyli niemal 13% więcej niż przed rokiem.

Segment telefonii stacjonarnej, to stabilne i pewne źródło przychodów. Z pewnością cieszy fakt, że oprócz stale rosnącej bazy abonentów, w szczególności korzystających z VoIP, wzrasta także wartość przychodów z tego segmentu – mówi Andrzej Rogowski. Pozytywny trend powinien zostać wzmocniony w kolejnych okresach, także dzięki wprowadzeniu do oferty unikatowego w skali kraju produktu wykorzystującego technologie Wi-Fi i GSM, jakim jest mobilFON. Oczekujemy tutaj szczególnego zainteresowania ze strony klientów biznesowych – dodaje.

Inwestycje Multimedia Polska

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I kwartale 2010r. niemal 44,7 mln zł, z czego w tzw. inwestycje rozwojowe (zwiększenie zasięgu usług oraz aktywacja nowych abonentów) około 87% tej kwoty. W efekcie liczba nowych gospodarstw, które znalazły się w zasięgu sieci Multimedia Polska zwiększyła się o 9,7 tys. Nowe HP (gospodarstwa domowe w zasięgu sieci) zostały włączone przede wszystkim w Warszawie, Toruniu i Lublinie.

Projekt warszawski

W I kwartale 2010r. kontynuowano rozbudowę sieci w północno-zachodnich, północno-wschodnich oraz południowych dzielnicach Warszawy. Jednocześnie stale rozbudowywano sieć szkieletową, umożliwiającą dotarcie z sygnałem do osiedli, które będą podłączane do sieci w roku 2010. Docelowo sieć będzie liczyć ponad 55 km. W sumie na koniec 2009r. w ramach aglomeracji warszawskiej, sieć Multimedia Polska obejmowała blisko 75 tys. gospodarstw domowych.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...