dodano: 2010-05-17 11:55 | aktualizacja:
2010-05-17 12:19
autor: Anita Dąbek |
źródło: CP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Współczynnik odpływu abonentów (churn) zwiększył się do
9,1% z 6,6%. Wzrost ten wynika przede wszystkim ze wzrostu wskaźnika odpływu abonentów Pakietu Familijnego, który wzrósł do 10,4% w okresie 12 miesięcy zakończonym 31 marca 2010 roku z 7,7% w okresie 12 miesięcy zakończonym 31 marca 2009 roku oraz wzrostu odpływu abonentów Pakietu Mini, który wzrósł do 3,7% w okresie 12 miesięcy zakończonym 31 marca 2010 roku z 0,8% w okresie 12 miesięcy zakończonym 31 marca 2009 roku.
Wzrost wskaźnika odpływu abonentów zarówno Pakietu Familijnego, jaki i Pakietu Mini jest w dużej mierze spowodowany zmianą regulaminu świadczenia usług (zmiana regulaminu każdorazowo upoważnia do rozwiązania umowy) oraz częściowo wzrostem liczby abonentów poza okresem podstawowym umowy w porównaniu do analogicznego okresu 2009 roku i zaostrzoną konkurencją na rynku płatnej telewizji, w wyniku, której oferty promocyjne wszystkich operatorów są znacznie atrakcyjniejsze.
Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) na koniec marca 2010 roku wyniósł
36,1 zł, co jest wzrostem o 3,4% głównie w wyniku zmiany mixu pakietów w kierunku wyższych pakietów programowych. Jest to efektem promocji prowadzonych w czwartym kwartale 2009 roku, wyjścia z okresu podstawowego znacznej liczby abonentów pozyskanych w grudniu 2007 roku, opłat za korzystanie z usług DTH w wyniku korzystania z promocji z drugim dekoderem za 9,90 zł, zwiększenia opłat abonamentowych dla grupy abonentów, która nie zdecydowała się na rolowanie umów na kolejne 12 miesięczne okresy zamknięte oraz wprowadzenia VoD Domowa Wypożyczalnia Filmowa. Średni miesięczny przychód na abonenta Pakietu Familijnego w okresie trzech miesięcy zakończonym 31 marca 2010 roku wzrósł o 4,5% do 42,0 zł z 40,2 zł w analogicznym okresie 2009 roku. Średni miesięczny przychód na abonenta Pakietu Mini wzrósł o 23,3% do 10,6 zł z 8,6 zł w analogicznym okresie 2009 roku, głównie w wyniku wzrostu liczby abonentów będących poza okresem podstawowym umowy oraz wzrostu udziału abonentów pakietu Mini Max w bazie abonentów Mini.
Przychody Cyfrowego Polsatu wyniosły
373,9 mln zł, zysk operacyjny
106,9 mln zł, EBITDA (wynik operacyjny plus amortyzacja)
122,9 mln zł, a czysty zysk
86,13 mln zł.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.