dodano: 2010-06-23 14:13 | aktualizacja:
2010-06-23 16:21
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Panasonic
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wytyczanie ambitnych celów dla każdego obszaru działalności
Panasonic ma się przyczynić do realizacji zamierzenia firmy – stania się
najbardziej ekologicznym producentem elektroniki w 2018 roku.
Najważniejsze rezultaty strategii „eco ideas” w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w 2009 roku:
-
„eco ideas” dla produktów: dwadzieścia kategorii produktowych firmy Panasonic osiągnęło status najwyższej klasy wydajności ekologicznej – "Green Superior Product”. Wśród nich znalazły się: kino domowe DVD Panasonic SC-PT480, nagrywarka HD DMR-EX83, pralka NA-147VB2 oraz aparat cyfrowy Lumix DMC-FP1/FP2. M.in. te produkty, otrzymały najwyższe oceny ze względu na niskie zużycie energii.
-
„eco ideas” dla wytwarzania: Panasonic w swoich fabrykach na terenie Europy, do końca 2009 r. zmniejszył emisję CO2 o 21,4 tysięcy ton. Celem Panasonic było zmniejszenie emisji CO2 o 10% lub 6000 ton. Finalnie wartość ta przekroczyła zamierzenia i zmalała o 34%.
-
„eco ideas” dla każdego: Panasonic Europe zrealizował przeszło 40 proekologicznych działań, w których realizacji udział wzięło ponad 3.000 pracowników firmy. Ich aktywność objęła m.in.: zasadzenie około 12.645 drzew, adopcję zagrożonych wyginięciem zwierząt, sponsoring badania Catlin Arctic oraz uczestnictwo wszystkich europejskich oddziałów Panasonic w wydarzeniu Godzina dla Ziemi WWF oraz wsparcie dla działań WWF na Arktyce.
Jestem niezmiernie szczęśliwy, że osiągnęliśmy wszystkie zamierzone na 2009 proekologiczne cele, a w niektórych przypadkach nawet w większym stopniu niż założyliśmy. Osiągnęliśmy to dzięki przyjęciu założenia, że przyjazne środowisku zarządzanie jest kluczowe dla całej naszej działalności, od badań i rozwoju, przez łańcuchy dostaw i gotowe produkty aż po inicjatywy, w które angażują się nasi pracownicy - powiedział Laurent Abadie, Prezes Panasonic Europe.
Nie zamierzamy jednak popadać w samozadowolenie. Mamy wciąż wiele do zrobienia. Bazując na tegorocznym sukcesie, musimy skupić się na wyznaczeniu i osiągnięciu kolejnych celów” dodał pan Abadie.
Nowy plan działania, który jest częścią średniookresowego planu zarządzania korporacji
Panasonic na najbliższe trzy lata, zakłada prowadzenie działań związanych ze środowiskiem w dwóch obszarach –
„eco ideas” dla Stylu Życia oraz
„eco ideas” dla Biznesu. Pierwsza grupa opiera się na promowaniu zrównoważonego trybu życia, druga z kolei skupia się na redukcji oddziaływania na środowisko działalności gospodarczej, w oparciu o konkretne przykłady.
Proekologiczne inicjatywy firmy
Panasonic są ujmowane w indeksie Dow Jones Sustainability oraz FTSE4Good Financial Times i London Stock Exchange.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.