reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

KRRiT nie wie, czy reklamy zostały ściszone

dodano: 2010-07-19 10:23 | aktualizacja: 2010-07-19 11:52
autor: Paulina Nietrzpiel | źródło: presserwis

KRRiT logo Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) nie może sprawdzić, czy reklamy w radiu i telewizji zostały ściszone przez nadawców. Od połowy czerwca br. wydała ona rozporządzenie, że emitowane reklamy nie mogą być głośniejsze niż poprzedzające je 20 sekund programy. Problem polega na tym, że do pomiaru potrzebna jest specjalna aparatura, której KRRiT nie posiada.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Odczuwana przez widzów głośność reklam wynika nie tyle z przekroczenia dopuszczalnego poziomu decybeli, co z uwypuklenia tonów wysokich, przy jednoczesnej redukcji niskich. Do pomiaru reklam opracowane zostały więc specjalne algorytmy. Oprócz tego pomiary wymagają również zastosowania specjalnej aparatury, której KRRiT nie ma.

- Chcieliśmy kupić sprzęt, ale sejmowa komisja kultury i środków przekazu wykreśliła to z naszego budżetu na ten rok - poinformował przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski. - Posłanka Śledzińska-Katarasińska stwierdziła, że i bez pomiarów ”wszyscy słyszą, czy jest głośno, czy cicho” – dodał.

Iwona Śledzińska-Katarasińska, przewodnicząca komisji kultury i posłanka PO, nie pamięta, jakie argumenty przemawiały za korektą budżetu KRRiT. - Rozumiem, że tak się tłumaczą. Ja i bez sprzętu mogę powiedzieć, że to rozporządzenie nie jest wykonywane – dodała posłanka.

Podczas posiedzenia komisji kultury w październiku 2009 r. Kołodziejski tłumaczył, że podstawą rozpatrywania skarg na reklamy musi być sprzęt do monitoringu. Śledzińska-Katarasińska stwierdziła jednak, że inwestowanie w specjalny sprzęt jest niepotrzebne. Według niej wystarczające jest wydanie rozporządzenia, a badania są zbędne.

Departament techniki KRRiT stwierdził, że reklamy są faktycznie puszczane ciszej. - Skorzystaliśmy z uprzejmości pewnej firmy zewnętrznej, która zrobiła dla nas pomiary – poinformował dyrektor departamentu Witold Mazur. Co do tego nie ma jednak pewności, gdyż to wymagałoby stałych obserwacji, tak więc KRRiT chwilowo nastawiona jest na kupowanie usług pomiarowych. - Mogłyby to robić na przykład konserwatoria muzyczne lub firmy mające laboratoria dźwiękowe – mówi Kołodziejski. Jeśli do tego dojdzie, to ewentualne umowy o współpracy podpiszą dopiero nowi członkowie KRRiT.

Widzowie są zainteresowani sprawą głośnych reklam. KRRiT poinformowała, że w razie, gdyby ktoś zauważył hałaśliwą reklamę i chciał zainterweniować, to potrzebne będzie podanie daty i godziny emisji, rodzaju telewizora i sposobu, w jaki odbiera się sygnał (antena naziemna, platforma satelitarna, telewizja kablowa). KRRiT poprosi wtedy nadawcę, by przesłał materiały i dokona pomiarów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Kanały TV w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

489 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

399 zł Więcej...