dodano: 2010-07-29 11:18 | aktualizacja:
2010-07-29 12:37
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przejęcie sieci kablowych pomogło by
TP w szybszym podboju rynku płatnej telewizji. Dotychczas z oferty telewizyjnej
TP korzysta
453 tys., a w II kwartale br. ich liczba wzrosła o 89%. Jednak ambicje TP są znacznie większe, a prawda jest taka, że mimo coraz lepszych wyników, do konkurencji jeszcze dużo jej brakuje.
UPC Polska, która jest liderem na rynku kablówek, posiada
1,1 mln klientów. Natomiast z oferty
Cyfrowego Polsatu, który z kolei jest liderem rynku platform satelitarnych, korzysta ponad
3,2 mln klientów.
TP by kupić
Aster musiałaby wyłożyć
od 1,7 do 2 mld zł. Prezes TP, Maciej Witucki, zapewnia jednak, że spółka posiada możliwości finansowe, a jej akcje mimo spadków na giełdzie zdrożały o 1,9%. Planowana transakcja mogłaby oznaczać jeszcze ostrzejszą konkurencję. Jak mówią analitycy, TP łatwiej jest obniżać ceny w celu wykrwawienia rywali. Jednak dla klientów oznacza to tylko korzystniejsze ceny. Zobaczymy co się będzie działo jesienią, gdy TP obniży cenę Neostrady w najniższych prędkościach.
Spółka
Aster zadłużona jest na 1,5 mld zł. Jej przejęciem oprócz TP zainteresowana jest także
Vectra i
UPC Polska.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.