dodano: 2010-08-06 14:37 | aktualizacja:
2010-08-09 12:54
autor: Anita Dąbek |
źródło: MP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spółka przeznaczy na wykup tych akcji
ok. 173,5 mln zł brutto. Tym samym w ramach trwającego buy-backu spółka skupiła 30 637 936 akcji własnych stanowiących 20% kapitału. Łącznie na buy-back, w ramach dwóch przeprowadzonych wezwań, spółka wykorzystała ok. 285 mln zł brutto z ok. 364 mln zł, które ma do dyspozycji na ten cel.
9 sierpnia 2010 r. planowane jest zawarcie transakcji zakupu akcji przez Multimedia Polska wynikających z zapisów złożonych w ramach powyższego wezwania. Rozliczenie ma nastąpić 10 sierpnia 2010 r.
W zakończonym 18 czerwca pierwszym wezwaniu, Multimedia Polska skupiły 12 748 752 akcji stanowiących 8,32% kapitału, przeznaczając na ich wykup ok. 111 mln zł brutto. W pierwszym terminie przyjmowania zapisów, w ramach drugiego wezwania, zakończonym w środę, przyjęto zapisy na sprzedaż 37 405 623 akcji. W związku z tym spółka nabędzie 17 889 184 akcji, co odpowiada 11,68% ogólnej liczby akcji i głosów na walnym zgromadzeniu, a średnia stopa redukcji zapisów na sprzedaż akcji wyniesie ok. 52,18%. Po rozliczeniu transakcji nabycia akcji w ramach trwającego wezwania łącznie Multimedia Polska będzie posiadała 30 637 936 akcji własnych stanowiących 20% kapitału.
-
Skupienie 20% akcji własnych zaledwie w ciągu trzech miesięcy traktujemy jako duży sukces. Osiągnięcie celu przed czasem z pewnością potwierdza, że zaproponowane przez nas warunki były atrakcyjne dla inwestorów. Odpowiadając na wezwanie, inwestorzy docenili naszą propozycję, w ramach której oferowana cena zawierała kilkuprocentową premię. Skupione 20% akcji własnych zamierzamy docelowo umorzyć - mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska. –
Już niebawem wyemitowane przez spółkę obligacje korporacyjne o wartości 400 mln zł, z emisji których pozyskaliśmy środki m.in. na przeprowadzenie buy-backu zadebiutują na rynku Catalyst, dzięki czemu umożliwimy płynny obrót tymi papierami – dodaje.
13 maja 2010 r. Multimedia Polska zakończyły emisję obligacji o łącznej wartości
400 mln zł, dzięki czemu po uwzględnieniu zaciągniętego kredytu bankowego spółka miała do dyspozycji około 730 mln zł. Z pozyskanych środków zrefinansowano zadłużenie w wysokości 430 mln zł, w efekcie czego zadłużenie bankowe spadło o 100 mln zł. Pozostałe środki z emisji obligacji tj. około 300 mln zł, zostały przeznaczone na skup akcji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.