dodano: 2010-08-26 11:30 | aktualizacja:
2010-08-26 13:55
autor: Anita Dąbek |
źródło: CP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wskaźnik odpływu abonentów (churn) za okres 12 miesięcy zakończony 30 czerwca 2010 roku
wzrósł do 10,0% w porównaniu do 7,3% w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wskaźnik odpływu abonentów Pakietu Familijnego
wzrósł do 11,5% z 8,4% zaś wskaźnik odpływu abonentów Pakietu Mini
wzrósł do 4,1% z 1,6%.
Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wzrósł o 3,8% do
35,6 zł w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 czerwca 2010 roku z 34,3 zł w analogicznym okresie 2009 roku. W okresie sześciu miesięcy zakończonym 30 czerwca 2010 roku średni miesięczny przychód na abonenta wzrósł o 3,8% do
35,9 zł z 34,6 zł w analogicznym okresie 2009 roku.
Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) Pakietu Familijnego w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 czerwca 2010 roku wzrósł o 4,8% do
41,9 zł z 40,0 zł w analogicznym okresie 2009 roku. Średni miesięczny przychód na abonenta Pakietu Mini wzrósł o 22,5% do 10,9 zł z 8,9 zł w analogicznym okresie 2009 roku. Średni miesięczny przychód na abonenta
Pakietu Familijnego w okresie sześciu miesięcy zakończonym 30 czerwca 2010 roku wzrósł o 4,5% do
41,9 zł z 40,1 zł w analogicznym okresie 2009 roku. Średni miesięczny przychód na abonenta
Pakietu Mini wzrósł o 21,6% do
10,7 zł z 8,8 zł w analogicznym okresie 2009 roku.
Średni koszt pozyskania abonenta (SAC) spadł o 13,8% do
114,7 zł w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 czerwca 2010 roku z 133,0 zł w analogicznym okresie 2009 roku. Średni koszt pozyskania abonenta spadł o 4,1% do 124,7 zł w okresie sześciu miesięcy zakończonym 30 czerwca 2010 roku z 130,0 zł w analogicznym okresie 2009 roku.
Cyfrowy Polsat zapowiada, że w trzecim kwartale 2010 roku wprowadzi atrakcyjne oferty promocyjne.
Podsumowanie wyników finansowych:
-
Przychody wzrosły o 20% do 752 mln zł
-
Zysk EBITDA wzrósł o 35% do 232 mln zł
-
Marża zysku EBITDA wzrosła o 3,3 p.p. do 31,2%
-
Zysk netto wzrósł o 19% do 153 mln zł
Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat SA, komentuje:
Dzięki atrakcyjnej ofercie nadal odnotowujemy wysokie zainteresowanie klientów naszymi usługami, czego konsekwencją są bardzo dobre wyniki operacyjne, które znalazły odzwierciedlenie w dwucyfrowym wzroście podstawowych wskaźników finansowych. Cieszy nas to tym bardziej, że nasycenie rynku usługami płatnej telewizji sukcesywnie rośnie, a konkurencja intensywnie zabiega o względy konsumentów.
Jestem usatysfakcjonowany faktem, iż po raz kolejny dynamika wzrostu przychodów była wyższa niż dynamika wzrostu kosztów, co pozytywnie przełożyło się na uzyskane przez spółkę wyniki finansowe.
Poza konsekwentnym podnoszeniem jakości usług telewizyjnych, dynamicznie rozwijamy się też w nowym dla nas obszarze, jakim są usługi telekomunikacyjne. Zgodnie z zapowiedziami, 1 czerwca uruchomiliśmy usługi tripleplay, dając naszym abonentom dostęp do telewizji, szybkiego Internetu i telefonii komórkowej w ramach jednej opłaty abonamentowej, umowy i faktury. To jest kierunek rozwoju, którym będziemy podążać w najbliższych latach, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Cieszy mnie, że podejmowane przez nas działania, pionierskie wśród polskich platform satelitarnych, zostały w tak krótkim czasie docenione nie tylko przez naszych klientów, których zainteresowanie usługami telekomunikacyjnymi rośnie z dnia na dzień, ale także przez przedstawicieli rynku i mediów, którzy odznaczyli nas w tym roku licznymi wyróżnieniami.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.