dodano: 2010-08-30 14:02 | aktualizacja:
2010-08-30 14:24
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: Ericsson
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Badania pokazują, że
ludzie spędzają do 35% ich wolnego czasu przed telewizorem i wideo, a konsumenci są coraz bardziej świadomi nowych technologii, które z kolei tworzą nowe wzorce konsumpcji mediów.
Ericsson ConsumerLab udostępnił wyniki badania nazwanego
"Multi Screen Media Consumption 2010". Dane zostały zebrane w Chinach, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Próbka badawcza reprezentuje więcej niż 300 milionów konsumentów.
Transmisje na żywo są nadal bardzo ważne dla konsumentów, ale możliwość ustalenia, kiedy i jak telewizję będziemy oglądać wpływa na rolę liniowego lub planowanego nadawania treści. Klienci chcą mieć dostęp do spersonalizowanej, pozbawionej reklam, łatwej w użyciu,
wysokiej jakości usługi na żądanie będącą ich nową usługą TV.
Dane pokazują korelację pomiędzy odnajdywaniem przez konsumentów istotnych treści i ich chęcią do płacenia za nie. Dzisiejsze wydatki konsumenta nie są proporcjonalne do czasu zainwestowanego w oglądanie. Średnie
wydatki konsumenta na oglądanie TV wynoszą 38 euro na miesiąc i prawie
60% z tej kwoty jest związane z
transmisją telewizji. Skoro czas spędzony na oglądaniu transmisji TV stanowi tylko 40% z całej konsumpcji telewizji, to jasnym jest, że użytkownicy nie płacą za usługi, z których najczęściej korzystają. Ustalenia
Ericsson ConsumerLab jasno pokazują, że wydatki konsumpcyjne w przyszłości ulegną znacznym zmianom.
Wzrosną wydatki na usługi na życzenie, pod warunkiem, że wymagania klientów w kwestii wysokiej jakość, łatwości obsługi i dostępu do właściwej treści zostaną spełnione.
Badanie obejmuje również nastawienia konsumentów do tabletów z dotykowym ekranem.
37% konsumentów jest bardzo zainteresowanych korzystaniem z tabletu jako pilota zdalnego sterowania.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.