reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wzrosną wydatki na usługi on-demand

dodano: 2010-08-30 14:02 | aktualizacja: 2010-08-30 14:24
autor: Paulina Nietrzpiel | źródło: Ericsson

Ericsson Co najmniej raz w tygodniu 93% badanych nadal ogląda zaplanowane transmisje telewizyjne, lecz ich rola zmienia się ze względu na wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji. Ponad 70% badanych konsumentów co tydzień korzysta ze streamingu, pobierania lub oglądania nagranych programów telewizyjnych. 50% każdego tygodnia korzysta z internetowych usług TV/wideo na życzenie (VOD).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Badania pokazują, że ludzie spędzają do 35% ich wolnego czasu przed telewizorem i wideo, a konsumenci są coraz bardziej świadomi nowych technologii, które z kolei tworzą nowe wzorce konsumpcji mediów. Ericsson ConsumerLab udostępnił wyniki badania nazwanego "Multi Screen Media Consumption 2010". Dane zostały zebrane w Chinach, Niemczech, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Próbka badawcza reprezentuje więcej niż 300 milionów konsumentów.

Transmisje na żywo są nadal bardzo ważne dla konsumentów, ale możliwość ustalenia, kiedy i jak telewizję będziemy oglądać wpływa na rolę liniowego lub planowanego nadawania treści. Klienci chcą mieć dostęp do spersonalizowanej, pozbawionej reklam, łatwej w użyciu, wysokiej jakości usługi na żądanie będącą ich nową usługą TV.

Dane pokazują korelację pomiędzy odnajdywaniem przez konsumentów istotnych treści i ich chęcią do płacenia za nie. Dzisiejsze wydatki konsumenta nie są proporcjonalne do czasu zainwestowanego w oglądanie. Średnie wydatki konsumenta na oglądanie TV wynoszą 38 euro na miesiąc i prawie 60% z tej kwoty jest związane z transmisją telewizji. Skoro czas spędzony na oglądaniu transmisji TV stanowi tylko 40% z całej konsumpcji telewizji, to jasnym jest, że użytkownicy nie płacą za usługi, z których najczęściej korzystają. Ustalenia Ericsson ConsumerLab jasno pokazują, że wydatki konsumpcyjne w przyszłości ulegną znacznym zmianom. Wzrosną wydatki na usługi na życzenie, pod warunkiem, że wymagania klientów w kwestii wysokiej jakość, łatwości obsługi i dostępu do właściwej treści zostaną spełnione.

Badanie obejmuje również nastawienia konsumentów do tabletów z dotykowym ekranem. 37% konsumentów jest bardzo zainteresowanych korzystaniem z tabletu jako pilota zdalnego sterowania.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV w sieci


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...