dodano: 2010-11-26 15:05 | aktualizacja:
2010-11-26 16:07
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: Kaspersky Lab
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jedna z najpopularniejszych i najskuteczniejszych metod zwalczania niechcianych wiadomości e-mail polega na klasyfikowaniu wiadomości na podstawie tego, czy zawierają one
słowa kluczowe i frazy typowe dla spamu. Praktyka ta umożliwia nie tylko takie skonfigurowanie systemu, aby blokowane były nowe typy spamu, ale zapewnia także wysoki współczynnik wykrywalności przy minimalnej liczbie fałszywych trafień.
Opatentowana przez firmę
Kaspersky Lab technologia opiera się na opisanym wyżej systemie wykorzystywania słów kluczowych i fraz, który pomaga wykryć spam. Wspomniana technika została zarejestrowana w Amerykańskim Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych 16 listopada 2010 roku pod numerem 7 836 061.
Opatentowana metoda
klasyfikuje elektroniczne wiadomości tekstowe w oparciu o hierarchiczną listę kategorii wiadomości. Każda kategoria jest definiowana za pomocą zbioru słów kluczowych i szablonów tekstowych. Wiadomość przychodząca zostaje skategoryzowana w następujący sposób: najpierw obliczana jest jej waga względem każdej kategorii zawierającej słowa kluczowe obecne w e-mailu. Następnie określany jest stopień podobieństwa do każdego z szablonów. Jeżeli wiadomość zawiera określoną liczbę słów kluczowych lub jest wystarczająco podobna do jednego z szablonów, zostaje sklasyfikowana do odpowiedniej kategorii, łącznie ze spamem.
Kategorie wiadomości
można również dodać ręcznie, wskazując słowa kluczowe i tworząc szablony. Dodatkowo, każda z nich może zostać podzielona na podkategorie, co zapewni bardziej szczegółową klasyfikację. Wiadomości tekstowe mogą być także wstępnie przetwarzane przy użyciu takich technik, jak automatyczne wykrywanie języka, usuwanie często wykorzystywanych słów (przedimki, przyimki itd.) oraz odfiltrowywanie szumu.
-
Spam należy do jednych z najbardziej irytujących i nieprzyjemnych zagrożeń, a każdy spadek jakości filtrowania jest natychmiast odczuwalny przez wszystkich użytkowników. Dlatego tak ważne jest, abyśmy utrzymywali wysoką jakość ochrony zapewnianej przez antyspamowe komponenty naszych produktów i nieustannie rozwijali nowe technologie – powiedział Andriej Nikiszin, dyrektor działu ds. badań nad technologiami chmury i zawartości. -
Cieszymy się, że kolejne ważne osiągnięcie naszej firmy w dziedzinie technologii antyspamowych zdobyło uznanie w formie patentu.
Organy patentowe w Stanach Zjednoczonych, Rosji, Chinach i Europie rozpatrują obecnie ponad siedemdziesiąt wniosków patentowych złożonych przez
Kaspersky Lab dotyczących unikatowych i innowacyjnych technologii w zakresie bezpieczeństwa informatycznego.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.