reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

OnetVOD zyskał uznanie polskich internautów

dodano: 2010-12-06 12:07 | aktualizacja: 2010-12-06 12:47
autor: Jerzy Kruczek | źródło: onet

onet vod OnetVOD jest najpopularniejszym serwisem wideo na żądanie (VoD) w Polsce według najnowszych wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Uruchomiony w połowie lutego br. z miejsca zyskał uznanie polskich internautów, którzy obejrzeli w nim już ponad 60 milionów materiałów wideo. Przeciętny użytkownik codziennie ogląda OnetVOD przez blisko 50 minut, to wynik lepszy od niektórych tematycznych kanałów telewizyjnych.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wg wrześniowych danych z badania Megapanel PBI/Gemius serwis odwiedziło 2,4 miliona użytkowników (RU). Wg badania OnetVOD miał we wrześniu 13,5-procentowy zasięg wśród polskich internautów i stał się najpopularniejszym polskim serwisem udostępniającym wideo na żądanie w sieci. Tylko we wrześniu internauci obejrzeli 7,8 miliona materiałów wideo.

Boom na wideo w sieci
Według opublikowanego w listopadzie br. raportu firmy Gemius, już 94 procent polskich internautów jest użytkownikami internetowych serwisów wideo. Ponad połowa z nich korzysta z telewizji internetowych, zaś kolejne 23 procent z internetowych kin i wypożyczalni filmów.

W polskim internecie mamy do czynienia z eksplozją zainteresowania profesjonalnymi legalnymi treściami wideo. Ludzie szukają dziś w sieci informacji i rozrywki, a my im ją dostarczamy w postaci programów telewizyjnych i seriali – mówi Łukasz Wejchert, prezes Onetu. - Spodziewamy się, że wyniki kolejnych miesięcy będą dla OnetVOD jeszcze lepsze – dodaje Łukasz Wejchert.

Przeciętny użytkownik serwisu codziennie spędza na oglądaniu wideo około 50 minut. To wynik lepszy od niektórych tematycznych kanałów telewizyjnych. Zdecydowaną większość - ok. 90 procent - treści wideo w OnetVOD użytkownicy mogą oglądać całkowicie bezpłatnie.

Internetowe przeboje
OnetVOD zawdzięcza sukces połączeniu atrakcyjnej oferty programowej, dobrze dobranej do oczekiwań internautów oraz możliwości zasięgowych największego polskiego portalu. Programy rozrywkowe i life-style, seriale, filmy dokumentalne i bajki stanowiły ponad 95 procent odtwarzanych materiałów.

Przebojem okazały się seriale TVN „Usta Usta” (8,7 miliona odtworzeń), „Brzydula” (5,7 miliona odtworzeń), „Majka” (5,2 miliona odtworzeń) i „Klub Szalonych Dziewic” (4,1 miliona odtworzeń). Internauci równie chętnie oglądali w internecie programy rozrywkowe, takie jak „Top Model. Zostań modelką” (2,5 miliona odtworzeń), „Kulinarne rewolucje” Magdy Gessler (2,4 miliona odtworzeń), „Mam Talent” (1,5 miliona odtworzeń) czy „You Can Dance – Po prostu tańcz!” (1,4 miliona odtworzeń).
Popularność wśród użytkowników OnetVOD zdobyły również produkcje zagraniczne, takie jak „Piekielna kuchnia Gordona Ramsaya”, „My Shocking Story” i „Tool Academy” – każdy z programów obejrzano 500 tysięcy razy. Internauci z zainteresowaniem oglądali również show „Jak dobrze wyglądać nago” (400 tysięcy odtworzeń), „Kamasutrę” i „Damą być” (po 350 tysięcy odtworzeń).

Szeroka oferta
Oferta programowa OnetVOD jest stale rozbudowywana – w ciągu 10 miesięcy zasoby dostępnych materiałów wideo powiększyły się z 1300 do ponad 3500 tysiąca pozycji.

W OnetVOD można oglądać seriale, programy telewizyjne i filmy od kilkunastu renomowanych producentów i dostawców. W serwisie można oglądać m.in. „Southpark” z MTV Networks, „Brudną robotę Petera Schmeichela” z Discovery, kuchenne show Nigelli Lawson z Digital Rights Group, dokumentalną „Wideokrację” z Against Gravity, bajki „Bob Budowniczy” i „Strażak Sam” z Hit Entertainement, seriale „Mentalista” i „Pamiętniki Wampirów” z WarnerBros Inc., oraz kinowe przeboje „Przerwane objęcia” z Best Film czy „Samotny mężczyzna” z Gutek Film.

- Za sukcesem OnetVOD stoi połączenie kompetencji internetowych i telewizyjnych, jakimi dysponujemy w Grupie - mówi Maciej Żak, wiceprezes Onet.pl, który z ramienia zarządu odpowiadał za koncepcję i wdrożenie projektu OnetVOD. – OnetVOD ma dla nas znaczenie strategiczne, dlatego w 2011 roku będziemy w ten projekt nadal mocno inwestować, m.in. rozbudowując ofertę programową – dodaje Maciej Żak.

Dynamiczny start
OnetVOD to jeden z najszybciej rozwijających się nowych projektów Grupy Onet od czasu uruchomienia lokalizatora Zumi.pl. Pierwszego dnia, 14 lutego br., w serwisie odtworzono 230 000 materiałów wideo, a po tygodniu już ponad milion. Do dziś w serwisie wyemitowano ponad 60 milionów materiałów wideo.

OnetVOD – uruchomiony w połowie lutego 2010 internetowy serwis „wideo na życzenie” (VoD), dostępny pod adresem vod.onet.pl.  Umożliwia wygodne oglądanie za pomocą przeglądarki internetowej polskich i zagranicznych seriali, programów rozrywkowych, filmów dokumentalnych,  bajek oraz pełnometrażowych filmów fabularnych.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV w sieci


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

559 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...