dodano: 2011-01-17 08:16 | aktualizacja:
2011-01-17 18:48
autor: Bartosz Radomski |
źródło: Parkiet
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Informacje te pojawiły się w wywiadzie prezesa PTC w "Parkiecie". Miroslav Rakowski został nim z początkiem tego roku. Jest też pierwszą osobą na tym stanowisku, która nie ma wątpliwości do kogo należy firma. W rozmowie zapowiedział, że
jedynie kwestią czasu jest zmiana marki na globalną T-Mobile oraz głębsze wejście na rynek telefonii stacjonarnej. Pod koniec roku PTC zajmie się natomiast przygotowaniem
oferty telewizyjnej.
Możliwości wejścia przez PTC na rynek telewizyjny jest kilka. Firma będzie je rozważać i wybierze opcję optymalną. Będzie się zastanawiać nad tworzeniem oferty od zera lub zakupi istniejących operatorów. Także forma dystrybucji sygnału nie jest oczywista. Równie dobrze T-Mobile może wziąć udział w konsolidacji polskiego rynku telewizji kablowej.
Najciekawszym wariantem jest możliwość zakupu CYFRY+. Według prezesa zależy to przede wszystkim od warunków, na jakich można będzie stać się właścicielem polskiej platformy. Wygląda na to, że Vivendi, właściciel CYFRY+, będzie w najbliższym czasie miał okazję wyjść z inwestycji w platformę. Pozostaje oczywiście pytanie, czy platforma jest w ogóle do kupienia.
Prezes PTC Miroslav Rakowski zwraca przede wszystkim uwagę, że do tej pory spółka budowała swoją ofertę telewizyjną od podstaw. W Polsce może być więc podobnie. Grupa Deutsche Telekom oferuje telewizję w różnych wariantach - część w sieci kablowej, część w technologii satelitarnej (Czechy, Słowacja). Prezes w wywiadzie zauważa, że zasięg tych satelitarnych usług sięga południowej Polski, co wskazywałoby na możliwość stworzenia pakietu przy wykorzystaniu dotychczasowych partnerów T-Mobile.
Satelitarna oferta telewizyjna T-Mobile w Czechach i Słowacji dostępna jest z satelitów ASTRA 23,5 i 19,2E.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.