dodano: 2011-01-18 10:43 | aktualizacja:
2011-01-19 12:42
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Choć product placement stanowi obecnie 10% przychodów TVP, nadawca oczekuje, że liczba ta w bieżącym roku wzrośnie do 20-30%. W związku z poprawą sytuacji finansowej, nadawca publiczny planuje zmiany i nowości. Po pierwsze w planach jest aż
pięć nowych kanałów (dokumentalny, filmowy, kobiecy, dziecięcy, archiwalny).
Po drugie nadawca zamierza
zwiększyć liczbę wydawnictw DVD z produkcjami TVP, do tego celu wykorzysta materiały zgromadzone w archiwach. Pomysł jest efektem bardzo dobrze sprzedających się płyt z
Polską Kroniką Filmową, tak więc nadawca chciałby również czerpać dochody na przykład z
Dziennika Telewizyjnego.
TVP szuka już partnera do pomocy w dystrybucji.
Po trzecie
Telewizja Polska zapowiada także
dalszy rozwój w nowych mediach. W tym roku planuje
otworzyć cyfrowe archiwum, przez co zwiększy liczbę programów dostępnych w serwisie
iTVP.pl. Poza tym
specjalny zespół TVP będzie szukał sposobów na pozyskanie
dodatkowych źródeł dochodów na innych polach niż telewizja (np. wprowadzając
nowe gry czy
multimedia edukacyjne związane z produkcjami TVP).
O planach TVP poinformował Paweł Paluch, członek zarządu odpowiedzialny za marketing i sprzedaż, w wywiadzie z „DGP”.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.