reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TP: wzrost bazy klientów DTH o 36 tys.

dodano: 2011-04-21 10:30 | aktualizacja: 2011-04-21 11:11
autor: Anita Dąbek | źródło: TP

logo TP nowe tpsa Na koniec pierwszego kwartału 2011 roku liczba klientów usługi telewizji satelitarnej TP wyniosła 464 tys., co oznacza wzrost o 36 tys. w porównaniu do końca 2010 roku. Natomiast liczba klientów usługi IPTV wyniosła 113 tys. Na koniec 2010 roku było ich 115 tys., czyli baza klientów IPTV Telekomunikacji Polskiej zmalała o 2 tys. Łącza liczba klientów usług telewizyjnych TP na koniec pierwszego kwartału 2011 roku wyniosła 577 tys., w tym 153 tys. abonentów płatnych pakietów telewizyjnych (wzrost o 28 tys.).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Miesięczne ARPU z usług dostępu szerokopasmowego i telewizji na koniec pierwszego kwartału 2011 roku wyniosło 54,6 zł (wzrost z
55,8 zł na koniec 2010 roku).

Przychody Grupy TP na koniec marca 2011 roku wyniosły 3,729 mld zł, co oznacza spadek o 3,7 proc. w stosunku do stanu sprzed 3 miesięcy. EBITDA również zmalała w tym okresie, o 5,3 proc. do 1,345 mld.

Odnosząc się do wyników Grupy TP za pierwszy kwartał, Maciej Witucki, Prezes Zarządu TP, stwierdził:

Pierwszy kwartał 2011 roku to korzystny rozwój sytuacji, co podkreśla dyscyplinę we wdrażaniu naszego średniookresowego planu działań. Wyniki finansowe pozwalają potwierdzić cele całoroczne Grupy TP. Tempo spadku przychodów w pierwszym kwartale odzwierciedla obniżkę stawek międzyoperatorskich za rozliczenia z tytułu SMS, a marża EBITDA ustabilizowała się powyżej poziomu 36 proc. Notujemy stałe postępy na polu komercyjnym, utrzymując solidny przyrost liczby klientów telefonii komórkowej i usług TV. Nasza baza klientów dostępu do Internetu wzrosła znacząco trzeci kwartał z rzędu i choć ścieżka wzrostu nie odpowiada jeszcze naszym ambicjom, to wyniki potwierdzają prawidłowość decyzji o wprowadzeniu obniżek cen w październiku 2010 roku, które przyniosły trwałą poprawę dynamiki wzrostu liczby klientów. W drugim kwartale przewidujemy działania na rzecz przyspieszenia wzrostu w segmencie usług dostępu do internetu, m.in. poprzez wprowadzenie nowych opcji z prędkością 40 Mb/s i wyższą oraz, we współpracy z TVN, najlepszego pakietu telewizyjnego w Polsce. Na koniec, warto wspomnieć, że pierwszy kwartał przyniósł także kluczowe wydarzenia w dwóch projektach strategicznych: podpisaliśmy przedwstępną umowę sprzedaży naszej spółki zależnej Emitel za kwotę 1,7 mld zł (to kluczowy element strategii koncentracji na działalności podstawowej ), a także uzyskaliśmy zgodę UOKiK na współkorzystanie z sieci mobilnej z Erą, co otwiera drogę do realizacji projektu, który w przyszłości przyniesie nam wymierne korzyści.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Signal ST-5155 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Signal ST-5155 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

679 zł Więcej...

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...