reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

iTV zwiększa rynkowe udziały

dodano: 2011-05-25 10:14 | aktualizacja: 2011-05-25 10:27
autor: Anita Dąbek | źródło: iTV

ITV iTV, należąca do spółki Telestar S.A. z Grupy Kapitałowej MNI S.A. notuje wzrost wyników oglądalności.  Udział w rynku powinien nadal dynamicznie rosnąć, bo Telestar S.A. planuje wprowadzenie kolejnych kanałów tematycznych. Komercyjna stacja telewizyjna iTV, należąca do firmy Telestar S.A. jest częścią segmentu medialnego notowanej na warszawskiej giełdzie Grupy Kapitałowej MNI (sWIG80, WIG Telekomunikacja). Jej właścicielem jest od 1 kwietnia br. spółka Hyperion S.A. (WIG-Telekomunikacja), kontrolowana operacyjnie przez MNI S.A. (ma jej 36% akcji).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Hyperion S.A., zgodnie z nową strategią ma być pierwszym w Polsce teledostawcą usług multimedialnych w Polsce. Kluczową rolę ma tym projekcie odegrać iTV. Rosnąca popularność stacji wśród polskich widzów – mierzona udziałem w rynku - jest dobrym zwiastunem dla tej strategii.


Udział iTV rośnie systematycznie

Jak wynika z badania TNS OBOP przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl, w kwietniu udział iTV w grupie docelowej dla stacji komercyjnych (widzowie od 16 do 49 lat) wyniósł 0,38%, rosnąc rok do roku o 18,8%. W grupie 16-49 l., dla mieszkańców miast (bez gości) udział ten był jeszcze wyższy i wyniósł 0,41%, zwiększając się o 5,1%. Stacja iTV miała w kwietniu taki sam udział w oglądalności, jak cztery kanały spółki Kino Polska S.A., która niedawno debiutowała na warszawskiej giełdzie.

Zanotowany wzrost oglądalności naszej stacji to efekt merytorycznego poprawienia jakości istniejących formatów, wprowadzenia nowości do ramówki oraz rezygnacji z deficytowych programów. Systematyczny wzrost udziałów iTV widać od stycznia, dlatego to co się dzieje można nazwać trwałym trendem i na pewno nie jest to skutek spektakularnych, jednorazowych akcji – mówi Agnieszka Bobrukiewicz, prezes Telestar S.A., dyrektor programowa iTV.

Management stacji iTV zdecydował o m.in. udoskonaleniu muzycznego programu „Discostacja”, gdzie widzowie mogą liczyć na dużą dawkę muzyki disco polo, obejrzeć najnowsze i kultowe teledyski, wygrać atrakcyjne nagrody w codziennych konkursach. W specjalnych wydaniach „Discostacji” na żywo pojawiają się gwiazdy. Usystematyzowano też produkcję formatu „Ale Party”, w którym widzowie mogą liczyć na dużą dawkę  energetyzującej muzyki, relacje z medialnych eventów i najciekawszych wydarzeń clubowych, wywiady z gwiazdami. Pod koniec lutego w iTV pojawił się muzyczny program rozrywkowy „ZIBO Specjal-lista”, prowadzony przez ZIBO , znanego w kręgach muzycznych tzw. specjalistę od dźwięków, który na antenie iTV przygotowuje codziennie autorską, subiektywną - listę przebojów. Ponadto „ZIBO Specjal-lista” ocenia w swoim programie teledyski i utwory przygotowane przez widzów. Z kolei w marcu na antenie pojawił się nowy program o tematyce lifestylowej - „Śniadanie z iTV”, w którym jedną z prowadzących jest Marta Matyjasik, Miss Polonia 2002.


Telestar S.A. inwestuje w nowe programy

Wzrost udziałów stacji iTV w rynku  przekłada się na przychody z reklam i daje pozytywny impuls do dalszego działania. Stawiając na rozwój swojej stacji Telestar S.A. intensywnie inwestuje zarówno w sprzęt zapewniający możliwość odbioru nadawanych programów w technologii HD, jak i nowe formaty, które przyciągną do iTV nowe grupy widzów.

W najbliższym czasie planujemy uruchomienie nowych cykli produkcyjnych, co pozwoli na dostosowanie ramówki do oczekiwań widza i tendencji na rynku. Wyniki oglądalności nowo uruchomionych formatów prowadzonych przez gwiazdy muzyczne wskazują, że ma to wpływ na wzrost wyników oglądalności całej stacji, dlatego systematycznie pozyskujemy do współpracy kolejne gwiazdy, wykonawców muzyki tanecznej – mówi Agnieszka Bobrukiewicz, prezes Telestar S.A., dyrektor programowa iTV.

Kanał iTV jest dostępny w większości dużych sieci kablowych i na wszystkich platformach cyfrowych w Polsce. Telestar S.A. planuje w tym roku uruchomienie między innymi nowych kanałów tematycznych.  Rozbudowa oferty jest zgodna z nową strategią giełdowej spółki Hyperion S.A. z grupy MNI. Od 18 kwietnia prezesem Hyperion S.A. jest p. Robert Kwiatkowski, wieloletni prezes Telewizji Polskiej S.A., który odpowiada za wdrożenie nowej strategii dla giełdowej spółki. – Chcemy intensywnie inwestować w rozwój Telestar S.A., bo rozbudowa własnej oferty jest jednym z filarów nowej strategii naszej grupy kapitałowej. Telestar S.A. ma potencjał, aby zrobić to samodzielnie. Ale prowadzimy też rozmowy o zakupie nowych kanałów, aby wzmocnić portfolio naszej spółki zależnej – mówi Robert Kwiatkowski.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...