dodano: 2011-06-29 19:46 | aktualizacja:
2011-06-30 10:39
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ustawa dotyczy m.in. kwestii kampanii informacyjnej o naziemnej telewizji cyfrowej, reguluje kwestie związane ze sprzedażą odbiorników cyfrowych. Co ważne, klient będzie musiał pisemnie potwierdzić fakt, że wie, iż kupuje taki odbiornik. Ma to chronić konsumentów przed nieświadomym kupowaniem urządzeń niespełniających wymagań technicznych odbioru NTC. Podmiotami zobowiązanymi do prowadzenia kampanii informacyjnej o NTC będą: Telewizja Polska, Polsat, TVN, Polskie Media i TV Puls. Będą oni nadawać programy o telewizji cyfrowej.
Senackie poprawki będą głosowane podczas plenarnego posiedzenia Sejmu.
Wdrożenie pierwszego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej może się opóźnić. Powodem jest spór między firmami ubiegającymi się o budowę infrastruktury. Przypomnijmy, że w połowie kwietnia 2011 roku spółka
INFO-TV-FM zwróciła się do Urzędu Zamówień Publicznych (UZP) z prośbą o skontrolowanie procesu wyboru operatora mux 1 NTC. Swego czasu spółka złożyła do TVP stosowne pismo, w którym poinformowała, że także jest zainteresowana zarządzaniem mux 1. TVP chciała mianować Emitela z wolnej ręki, jednak takie plany nie podobają się konkurencji tej spółki. Zdaniem TVP, wybieranie operatora mux 1 w ten sposób, przyspieszyłoby start oferty.
Obecnie skargą spółki INFO-TV-FM na procedurę wyboru operatora pierwszego multipleksu zajmuje się
Krajowa Izba Odwoławcza.
Przypomnijmy, że w skład mux 1 wejdą:
TVP1, TVP2, TVP INFO, ATM Rozrywka TV, Kino Polska Nostalgia, U-TV i Eska TV.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.