– Wkraczamy w erę bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej, czas przygotować się na odbiór cyfrowy. Telewizja cyfrowa to większa liczba programów telewizyjnych, lepsza jakość, możliwość nadawania telewizji w wysokiej rozdzielczości – powiedziała podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Magdalena Gaj, podczas konferencji prasowej poświęconej cyfryzacji telewizji, w związku z uchwaleniem przez Sejm RP ustawy z dnia 30 czerwca br. o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
– Już od 14 lipca 2011 roku na antenach TVP, Polsat, TVN, TV 4 oraz TV Puls rusza kampania informacyjna promująca proces wdrażania naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce – dodała wiceminister.
Prace nad przygotowaniem ustawy umożliwiającej przejście z nadawania analogowego na cyfrowe rozpoczęły się już w 2005 r. jednak dopiero przyjęcie w 2010 r. Planu wdrażania telewizji cyfrowej w Polsce i Założeń do ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej przez Radę Ministrów umożliwiło sprawne przygotowanie i uchwalenie ustawy o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej. Ustawa tworzy formalno-prawne podstawy do wprowadzenia cyfrowej telewizji naziemnej w Polsce i ostatecznego wyłączenia nadawania analogowego do dnia 31 lipca 2013 r. Wdrożenie, opartej na standardzie DVB-T (Digital Video Broadcasting–Terrestrial), naziemnej telewizji cyfrowej stanowić będzie zasadniczy zwrot technologiczny i umożliwi między innymi odbiór cyfrowo naziemnie większej liczby bezpłatnych programów telewizyjnych, poprawę jakości obrazu i dźwięku, możliwość równoległego nadawania kilku ścieżek dźwiękowych, czy wprowadzenie kodów rodzicielskich. Przejście z nadawania analogowego na cyfrowe do 2012 r. zostało zalecone przez Komisję Europejską.
Promując proces wdrażania naziemnej telewizji cyfrowej przygotowano 9 spotów, których autorem linii kreatywnej oraz scenariuszy jest Fabryka Komunikacji Społecznej, znana z takich kampanii jak „Nie jedź na kacu. Włącz myślenie” 2011; „Piłeś nie jedź”.
W ramach telewizyjnej kampanii informacyjnej zobaczymy 30-sekundowe filmy, które w swojej konwencji nawiązują m. in. do popularnych w PRL-u programów telewizyjnych (takich jak.: „W starym kinie”, „Zrób to sam”, „Telesfor”). Spoty będą emitowane dwa razy dziennie, między godz. 6 a 23.
W ramach kampanii uruchomiona została także strona www.cyfryzacja.gov.pl oraz przygotowywane są inserty do gazet ze szczegółowymi informacjami na temat naziemnej telewizji cyfrowej.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.